november 01, 2024, 03:47:50 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: modiferisering av vw boble  (Lest 958 ganger)
kimtomas
Nybegynner
*
Innlegg: 2
Bosted:


Vis profil

« på: november 15, 2011, 02:50:00 am »

hei
har tenkt å skifte motor, til noe med mere futt i,
har sett på både turn key ready motorer ifra flere leverandører,
men vil også vurdere evt en turbo charged motor.
er det en lang kamp for å få den godkjent? evt hva må til?

ønsker i utgangspunktet en bil som blir brukt til daglig,
men som sagt med litt mere power

mvh en fersk boble eier:)
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1 på: november 15, 2011, 07:35:58 am »

Hei og velkommen til forum. Du finner masse om dette emnet om du søker litt her inne.
Det er desverre avhengig av at du gjør alt rett pluss dagsformen til biltilsynet
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

OldBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 386
Bosted: Bergen


74mod 1303s


Vis profil
« Svar #2 på: november 15, 2011, 22:51:48 pm »

Jeg vet lite! Men du må ihvertfall oppgradere bremser også med et slikt bygg, finnes masse ferdige kit.
Har også lest her inne at det alltid lønner seg å kontakte bt og høre hva de vil kreve før du legger ut masse KR!! Lykke til Gliser
Loggført
kimtomas
Nybegynner
*
Innlegg: 2
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: november 16, 2011, 02:38:34 am »

ja, er klar over at både bremser og girkasse trenger forsterkninger,
men ville egentlig se litt hva som kreves, evt de som har fått godkjent oppgradering, ka de måtte dokumentere til bt.
har en motor 2,3 liter på handa, men ville avvente for å se hva bt sa, hadde også lyst på turbo,
men som sagt, ville bare se hva andre har gjort for å få d godkjent:)

Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #4 på: november 16, 2011, 07:51:43 am »

Hvis du ikke vil lete, og ønsker hjelp, må du fortelle mer om bilen din og om det er f.eks 2332cc som er aktuelt å diskutere. 200hk bremsekit tror jeg ikke er i handel lengre, mine er på 160 hk med tuv papirer.
Jeg har bygd bilen min i samråd med BT og brukt ca. 200.000.- men de vil fremdeles ikke godkjenne den.
Andre er heldige og får ting til billig og raskt.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!