november 01, 2024, 03:30:48 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: senke bak  (Lest 1508 ganger)
rubenthorsen
Gjest
« på: september 05, 2011, 21:36:39 pm »

Noen som vet ha jeg kan søke på for å finne en bilde serie om hvordan mann går fram for å senke bak.
Helst mye bilder som gjør det lettere.
Eller noen som kan legge det ut for oss som ikke har gjort det før. Glad
Loggført
Riisern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1734
Bosted: Aremark


Rockabilly rumble


Vis profil
« Svar #1 på: september 05, 2011, 21:45:04 pm »

Prinsippet er likt som på type3:
Loggført

Owner of
 "Lorang`s Garage"
- all brand autoshop -
   Parts n`repair     
  Tlf: 466 81 660
LarsT
Nybegynner
*
Innlegg: 18
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #2 på: september 05, 2011, 22:01:21 pm »

akkurat den videoen så jeg og , null problem etter det... hadde egentlig gruet meg litt til den jobben(første gang) men det gikk supert etter den filmen...
Loggført
Nordtveit
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #3 på: september 05, 2011, 22:32:24 pm »

så litt på denne "fremgangsmåtevideoen" jeg og.. null stress..
Men jeg demonterte ikke drivaksel. men måtte av med trommel for å ta løs brekkvaier..da får du skubbet bak akslingen langt nok til å justere plata..
første gang jeg gjor det, så brukte en halvtime på den ene siden, og 20 min på andre siden..
Ikke noe å lure på:) bare å hive seg rundt å få bilen ned  Gliser

« Siste redigering: september 05, 2011, 22:34:37 pm av Nordtveit » Loggført

"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo" Blunker
facebook.com/nordtveitsgarage
instagram: Nordtveitsgarge

1956 Oval---solgt---
1961 T1, Ratlook "Sjakkbrettet" ---solgt---
1964 Panelbuss "Gulbuss'n"
1958 T1, Ratlook "Rat'n"
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu


Rust is not a crime..


Vis profil
« Svar #4 på: september 05, 2011, 23:25:46 pm »

løsne heller brekkwairen inne i kupen ved handbrekket. mye lettere Glad..

men husk å merke hvor nå fjærplata detter ned.. så du har noe å gå etter Blunker.. er det noe så bare ring meg. eller så kan jeg godt komme en dag å hjelpe deg?? hvis du ikke bor for langt unna Blunker.. ser du bor i vestfold,..


mvh erik
Loggført

Erik Andersen 3322 Darbu
tlf: 46813220
----------------------------------------------------------

Røyken og Omegn Aircoolers

Arrangement Ansvarlig




------------------------------------------------------------------------------
1967 Notchback
1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt
1969 Variant Solgt
1956 Oval Solgt
1973 1303S SOLGT
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #5 på: september 06, 2011, 10:14:50 am »

Når du er igang, bytt også gummiene på fjærplateinnfestninga. De er vanligvis svært morkne, og bilen blir merkbart mer stabil å kjøre når de er byttet. Tips: Press inn en gummi av gangen. Det er 2 på hver plate.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
rubenthorsen
Gjest
« Svar #6 på: september 09, 2011, 21:48:29 pm »

Takk for video og svar folkens. Blunker
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!