november 10, 2024, 23:42:27 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Kobling av Auto Gauge turteller  (Lest 6540 ganger)
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2398
Bosted: Vestfold


Vis profil

« på: juni 02, 2011, 21:49:48 pm »

Er det noen som har et koblingsskjema til en slik turteller på bildet? Evt fortelle hvor de forskjellige kablene skal kobles? (De gule ledningene er koblet sammen inne i strømpa, så jeg går utifra at de skal være slik).

MVH
Jon


* bilde(3).JPG (92.12 KB, 640x480 - vist 472 ganger.)

* bilde(4).JPG (89.85 KB, 640x480 - vist 356 ganger.)
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4106
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #1 på: juni 02, 2011, 21:53:59 pm »

Kom du forbi og se på min du. Husker ikke farverne i farten men kan jo altids se i morgen.  Blunker Har sikkert koblingsskemaet mit liggende i garagen også tenker jeg.

Men lur mig om ikke grøn på din er den der skal til -polen på coilen. Resten er jo bare plusser og minusser, pærerne kobler du til lyskontakten eller kredsen for instrumentlysene. Men om brun eller blå er stel eller plus det ser du med pæreholderen ude af turtellern.
 Rød og sort er klassisk sort og rød tenning.
« Siste redigering: juni 02, 2011, 21:57:49 pm av Jens-Ole aka 'Dansken' » Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: kodal


Vis profil

« Svar #2 på: juni 02, 2011, 21:55:22 pm »

rød+  svart- grøn 1 på coil
Loggført
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2398
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #3 på: juni 02, 2011, 21:56:53 pm »

rød+  svart- grøn 1 på coil

Takk! Da går jeg utifra at de to brune og de to blå skal på henholdsvis jord og feks tenning!?
Loggført
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #4 på: juni 03, 2011, 09:57:52 am »

Fant denne som kanskje kan være til hjelp: http://static.speedwaymotors.com/images/charts/how-autometerwiring.gif
Loggført

1969 Militær-buss
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2398
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #5 på: juni 03, 2011, 10:25:20 am »

Takker! Da er det to blå og to brune igjen. De blå tilsvarer sikkert hvit da!?
Loggført
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #6 på: juni 03, 2011, 10:54:43 am »

Det ligger endel info på autometer.com

What Are These Colored Wires On My Tach For?

• Red = key on power supply   

• Black = common chassis ground   

• White = dash lighting power   

• Yellow = used only on Internal Coil Magneto tachometers as the signal wire   

• Green = tachometer signal for standard or electronic ignitions   

• Twin Black = (looks like a lamp cord) is used on External Coil Magneto tachometers that use an inductive pick up (#5210)   

• Gray = for tachometers that use a Hi/Lo shift light. When grounded, Lo shift light point is active. When ungrounded, Hi shift light point is active.   

• Blue = used on Playback tachometers to start recording (see playback tachometer instructions)   

http://www.autometer.com/tech_faq_answer.aspx?sid=6&qid=18
Loggført

1969 Militær-buss
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!