november 10, 2024, 23:06:58 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 40mm Solex gassere på Empi insug.."motoren ruser seg opp etter oppstart"  (Lest 2845 ganger)
Beetlemaniac
Juniormedlem
**
Innlegg: 83
Bosted: Mysen



Vis profil
« på: mai 26, 2011, 21:40:47 pm »

Har montert 40mm Solex Kodron på min 1600 motor...Det er tett mellom innsug og blokk, ettersom bakkelitt pakningen er tørr, det er tett i alle pakninger i forgasser, forgassere har vært prøvemontert på større motor, kan dette ha noe med at motoren ruser seg opp??? Hva skjer Hæ Gassere får bensin, og er nye... !!!!!!!!!!!!!!! HJELP !!!!!!!!!!!!

Er fint om noen har forslag som kan beskrives med bilde, da er det lettere for meg å forstå hva dere evt. mener. Det er heller ikke plassmangel p.g.a viftehus, insugene klarerer viftehus og glemmeblikk...

Har så og si prøvd allt snart, nå blir snart de 40mm gasserene askebeger på stuebordet istede...
Loggført

1954 Oval (Solgt)
1957 Oval (Solgt)
1959 T1 1600
1962 T1 1200
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #1 på: mai 26, 2011, 21:42:33 pm »

Er de synkronisert da?
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Beetlemaniac
Juniormedlem
**
Innlegg: 83
Bosted: Mysen



Vis profil
« Svar #2 på: mai 26, 2011, 22:32:03 pm »

fikk bare beskjed om at de var prøvemontert på en 1915 motor og justert, så tatt av, så det skulle ikke være noenting i veien for å bare montere de rett på...
Loggført

1954 Oval (Solgt)
1957 Oval (Solgt)
1959 T1 1600
1962 T1 1200
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu


Rust is not a crime..


Vis profil
« Svar #3 på: mai 26, 2011, 23:38:36 pm »

du må nok justere de igjen da de er justert etter 1915. husk du har 1600, da får de nok for mye. kanskje du må dyse de om oxo. men sikkert flere her som har mer peiling på det her problemet ditt


erik
Loggført

Erik Andersen 3322 Darbu
tlf: 46813220
----------------------------------------------------------

Røyken og Omegn Aircoolers

Arrangement Ansvarlig




------------------------------------------------------------------------------
1967 Notchback
1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt
1969 Variant Solgt
1956 Oval Solgt
1973 1303S SOLGT
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: mai 26, 2011, 23:44:12 pm »

Tror du skal lete grundig etter falsk-luft...
Loggført
Beetlemaniac
Juniormedlem
**
Innlegg: 83
Bosted: Mysen



Vis profil
« Svar #5 på: mai 28, 2011, 01:08:29 am »

prøvde meg litt i dag igjen..... Ut med motor fort og av med viftehus... dette gjorde jeg siden jeg fikk beskjed at med originalt viftehus så kan det være et problem med klarering rundt innsugene...
deretter " modifiserte " jeg glemmeblikket rundt innsugene litt ved å ta ut unødvendig metall som kunne gi bedre klaring, nå er det hvertfall ingen tvil om at det er nok klaring rundt innsugene  Øyerulling
Jeg fikk omsider allt sammen igjen og prøvde en ny oppstart, men som de siste 10 gangene så ruset motoren seg opp og resultatet og allt arbeidet var så og si forjeves  Tvilende
Må legge til at dette er nye forgassere og at de har nye pakninger...hmmmmmm... klø seg litt i hodet...
Loggført

1954 Oval (Solgt)
1957 Oval (Solgt)
1959 T1 1600
1962 T1 1200
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #6 på: mai 28, 2011, 02:39:39 am »

Skriker falskluft her.. Sikker på at anleggsflaten på toppen er 100% plan? Prøv med tykk papirpakning..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #7 på: mai 28, 2011, 07:57:47 am »

Husk at hvis du bruker original staget så MÅ du justere synkroniseringen på varm motor.
Da motoren utvider seg mye mer enn staget og derfor blir synkroniseringen endel forskjellig fra kald til varm motor.
Balanse slangen bak mellom innsugene skal "balansere" dette men uansett en dårlig løsning.
Det beste blir å kjøpe ett skikkelig stag, men du må uansett alltid synke på varm motor.

Sjekk også selve forgasseren om den er skrudd skikkelig sammen, det er flere "lage": gass spjeld, hvis isolerings plate, gasser osv.
Sjekk skruene du ser fra undersiden (to små flatjern skruer).

Lykke til. Blunker
Loggført

Beetlemaniac
Juniormedlem
**
Innlegg: 83
Bosted: Mysen



Vis profil
« Svar #8 på: mai 28, 2011, 09:08:22 am »

jeg har brukt tykke pakninger mellom innsug og topper, startet bilen uten forgasserstag montert, gasspjellet er der det skal være, så jeg setter nok en finger på pakning på gasseren et sted...pakningen rundt området hvor bensinen samler seg i gasseren virker som den svetter, kan dette være hele problemet?Hæ

Takk for alle teorier og hjelp som kommer fortløpende  Glad
Loggført

1954 Oval (Solgt)
1957 Oval (Solgt)
1959 T1 1600
1962 T1 1200
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #9 på: mai 28, 2011, 13:30:23 pm »

Ta av tverrstaget og juster spjeldene helt til de er stengt. Ruser den da, har du lekkasje mellom gasser og topp.
Loggført
Volkswagen
Juniormedlem
**
Innlegg: 83
Bosted: Maura



Vis profil
« Svar #10 på: mai 29, 2011, 11:37:11 am »

På innsugene er det ofte en nippel til utlikningsrør/slange mellom innsugene. Hvis den slangen ikke er der vil motorn trekke inn falskluft her.
Loggført
Beetlemaniac
Juniormedlem
**
Innlegg: 83
Bosted: Mysen



Vis profil
« Svar #11 på: mai 29, 2011, 12:46:39 pm »

Den der var oppmerksom....hehe.... ja, det er en nippel på hvert av innsugene, men de er tette, har startet uten gasserstag osv osv... blir nok original forgasser på igjen, så jeg får litt glede av faenskapet i sommer...tenker jeg...skal sende forgassere til en motorbygger, så kan han teste de på et nybygg og finne lekkasjen, og klargjøre gasserne til meg, da blir det nok saker til slutt  Blunker
Loggført

1954 Oval (Solgt)
1957 Oval (Solgt)
1959 T1 1600
1962 T1 1200
trigger
Medlem
***
Innlegg: 156
Bosted: Rakkestad


Vis profil

« Svar #12 på: mai 31, 2011, 01:32:17 am »

En lett måte å finne ut om en motor suger falsk luft, bruk startgass forskjellige steder rundt om, en gammel vanlig og fungerende resept.


  myrer,n
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!