Beetlemaniac
Juniormedlem
Innlegg: 83
Bosted: Mysen
|
|
« på: mai 26, 2011, 21:40:47 pm » |
|
Har montert 40mm Solex Kodron på min 1600 motor...Det er tett mellom innsug og blokk, ettersom bakkelitt pakningen er tørr, det er tett i alle pakninger i forgasser, forgassere har vært prøvemontert på større motor, kan dette ha noe med at motoren ruser seg opp??? Hva skjer Gassere får bensin, og er nye... !!!!!!!!!!!!!!! HJELP !!!!!!!!!!!! Er fint om noen har forslag som kan beskrives med bilde, da er det lettere for meg å forstå hva dere evt. mener. Det er heller ikke plassmangel p.g.a viftehus, insugene klarerer viftehus og glemmeblikk... Har så og si prøvd allt snart, nå blir snart de 40mm gasserene askebeger på stuebordet istede...
|
|
|
Loggført
|
1954 Oval (Solgt) 1957 Oval (Solgt) 1959 T1 1600 1962 T1 1200
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
|
« Svar #1 på: mai 26, 2011, 21:42:33 pm » |
|
Er de synkronisert da?
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com
|
|
|
Beetlemaniac
Juniormedlem
Innlegg: 83
Bosted: Mysen
|
|
« Svar #2 på: mai 26, 2011, 22:32:03 pm » |
|
fikk bare beskjed om at de var prøvemontert på en 1915 motor og justert, så tatt av, så det skulle ikke være noenting i veien for å bare montere de rett på...
|
|
|
Loggført
|
1954 Oval (Solgt) 1957 Oval (Solgt) 1959 T1 1600 1962 T1 1200
|
|
|
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu
Rust is not a crime..
|
|
« Svar #3 på: mai 26, 2011, 23:38:36 pm » |
|
du må nok justere de igjen da de er justert etter 1915. husk du har 1600, da får de nok for mye. kanskje du må dyse de om oxo. men sikkert flere her som har mer peiling på det her problemet ditt
erik
|
|
|
Loggført
|
Erik Andersen 3322 Darbu tlf: 46813220 ---------------------------------------------------------- Røyken og Omegn Aircoolers Arrangement Ansvarlig ------------------------------------------------------------------------------ 1967 Notchback 1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt 1969 Variant Solgt 1956 Oval Solgt 1973 1303S SOLGT
|
|
|
JTWE
Supermedlem
Innlegg: 2198
Bosted:
|
|
« Svar #4 på: mai 26, 2011, 23:44:12 pm » |
|
Tror du skal lete grundig etter falsk-luft...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Beetlemaniac
Juniormedlem
Innlegg: 83
Bosted: Mysen
|
|
« Svar #5 på: mai 28, 2011, 01:08:29 am » |
|
prøvde meg litt i dag igjen..... Ut med motor fort og av med viftehus... dette gjorde jeg siden jeg fikk beskjed at med originalt viftehus så kan det være et problem med klarering rundt innsugene... deretter " modifiserte " jeg glemmeblikket rundt innsugene litt ved å ta ut unødvendig metall som kunne gi bedre klaring, nå er det hvertfall ingen tvil om at det er nok klaring rundt innsugene Jeg fikk omsider allt sammen igjen og prøvde en ny oppstart, men som de siste 10 gangene så ruset motoren seg opp og resultatet og allt arbeidet var så og si forjeves Må legge til at dette er nye forgassere og at de har nye pakninger...hmmmmmm... klø seg litt i hodet...
|
|
|
Loggført
|
1954 Oval (Solgt) 1957 Oval (Solgt) 1959 T1 1600 1962 T1 1200
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #6 på: mai 28, 2011, 02:39:39 am » |
|
Skriker falskluft her.. Sikker på at anleggsflaten på toppen er 100% plan? Prøv med tykk papirpakning..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #7 på: mai 28, 2011, 07:57:47 am » |
|
Husk at hvis du bruker original staget så MÅ du justere synkroniseringen på varm motor. Da motoren utvider seg mye mer enn staget og derfor blir synkroniseringen endel forskjellig fra kald til varm motor. Balanse slangen bak mellom innsugene skal "balansere" dette men uansett en dårlig løsning. Det beste blir å kjøpe ett skikkelig stag, men du må uansett alltid synke på varm motor. Sjekk også selve forgasseren om den er skrudd skikkelig sammen, det er flere "lage": gass spjeld, hvis isolerings plate, gasser osv. Sjekk skruene du ser fra undersiden (to små flatjern skruer). Lykke til.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Beetlemaniac
Juniormedlem
Innlegg: 83
Bosted: Mysen
|
|
« Svar #8 på: mai 28, 2011, 09:08:22 am » |
|
jeg har brukt tykke pakninger mellom innsug og topper, startet bilen uten forgasserstag montert, gasspjellet er der det skal være, så jeg setter nok en finger på pakning på gasseren et sted...pakningen rundt området hvor bensinen samler seg i gasseren virker som den svetter, kan dette være hele problemet? Takk for alle teorier og hjelp som kommer fortløpende
|
|
|
Loggført
|
1954 Oval (Solgt) 1957 Oval (Solgt) 1959 T1 1600 1962 T1 1200
|
|
|
Einic
Supermedlem
Innlegg: 773
Bosted: Røyken
|
|
« Svar #9 på: mai 28, 2011, 13:30:23 pm » |
|
Ta av tverrstaget og juster spjeldene helt til de er stengt. Ruser den da, har du lekkasje mellom gasser og topp.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Volkswagen
Juniormedlem
Innlegg: 83
Bosted: Maura
|
|
« Svar #10 på: mai 29, 2011, 11:37:11 am » |
|
På innsugene er det ofte en nippel til utlikningsrør/slange mellom innsugene. Hvis den slangen ikke er der vil motorn trekke inn falskluft her.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Beetlemaniac
Juniormedlem
Innlegg: 83
Bosted: Mysen
|
|
« Svar #11 på: mai 29, 2011, 12:46:39 pm » |
|
Den der var oppmerksom....hehe.... ja, det er en nippel på hvert av innsugene, men de er tette, har startet uten gasserstag osv osv... blir nok original forgasser på igjen, så jeg får litt glede av faenskapet i sommer...tenker jeg...skal sende forgassere til en motorbygger, så kan han teste de på et nybygg og finne lekkasjen, og klargjøre gasserne til meg, da blir det nok saker til slutt
|
|
|
Loggført
|
1954 Oval (Solgt) 1957 Oval (Solgt) 1959 T1 1600 1962 T1 1200
|
|
|
trigger
Medlem
Innlegg: 156
Bosted: Rakkestad
|
|
« Svar #12 på: mai 31, 2011, 01:32:17 am » |
|
En lett måte å finne ut om en motor suger falsk luft, bruk startgass forskjellige steder rundt om, en gammel vanlig og fungerende resept.
myrer,n
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|