Vil du dele de knepene med oss vanlige dødelige?
Ikkeno problem
Jeg for min del har vel egentlig bare lært ,hver forgasser har levd sitt eget liv og ingen er like, så justeringsmanualen bruker jeg ikke...det kan nok variere mye fra hvert enkel forgasser, da disse har vert klådd på før, og gjerne dratt justeringsskruvene i bunn og skadet settet som nålen sitter i..
Det er viktig og ha tenningen i orden før man begynner og justere forasseren !! Juster enten med prøvelampe eller strobeskop.Det samme gjelder ventiler!
Motoren er kjørt varm ,chocken riktig justert og Chocke spjeldet er helt åpent!
Begynn med gassarmen, og justeringskruen øverst! Denne skal skruves til det kommer litt mellomrom mellom "trappa" på chocken og enden på selve skruven, deretter justeres denne intill og 1/2 runde inntil! Husk på eldre modeller uten cutt off solenoid brukes nettop gassarmen og litt spjeldåpning til tomgangskrets, mens 34 PICT 3 forgasseren har egen krets på tomgang som de fleste plundrer med.
Deretter bruker i alle fall jeg og stille både den store og den lille justeringsskruvene på siden i grunnposisjon, jeg bruker 1 1/2 runde ut på begge to, juster deretter den store til et normalt turtall nås (mellom800-900) om/m og dersom motoren går ujevnt på tomgang og nesten holder på og stoppe opp til tider, juster etter med den lille til motoren går reint, kjø en tur og juster om nødvendig en runde til!!
Dette har i alle fall funka for min egen del, 3-4 ganger nå så det er rart det ikke skulle kunne funke på en ttil
L