pluss at du må ikke glemme resten av bilen da.... 160-170 hk i en std boble er ikke å anbefale, og faktisk ikke lov heller. Et komplett bremsesett fra Kerscher med papirer på godkjenning opp til 160hk går løs på ca 20k, i tillegg bør du oppgradere hjulopphengning med dempere/senking for å bedre kjøreegenskapene, i tillegg til en runde med gode dekk/felger.
HEHE , neida, er mange på forumet her som har heist opp (eller std. høyde) bak,senket foran (helst med smalere forstilling) , sykkeldekk foran og ballongdekk bak (helst diagonal) og høyst montert std. skiver foran sammen med svingaksel bakstilling, så du blir ikke alene´ om du gir F´ i det
(Jeg sier ikke at ALLE har gjort det, men MANGE)
Blir veldig gode kjøreegenskaper av å ha smale fordekk, samme med ballongdekk bak, det å legge ned masse tid og penger i en smalere forstilling gir oxo en bonus på veiholdningen
, det å ha positiv camber bak gjør oxo sitt til en fin virkning i svinger
Og std. bremser stopper jo boble EN eller ANNEN gang dem oxo, om ikke bremsene gjør det så gjør helt sikkert feks. grøfta det..
Er ikke mange boblene i norge som går rundt med understell og bremser som er bedre eller like bra som motor nei... (og særlig ikke godkjent i vognkort)
Det flotteste trikset synes jeg er smalnet forstilling, for smalere sporvidde vet jo alle at gir bedre kjøreegenskaper
PS: Har selv hatt en 69 mod 1500 som hadde senket forstilling og standard høyde bak og svingaksel bakstilling.. Den bilen ville jeg si var mer en nok farlig med de standard 44 hk som satt i ´ originalt
Tør ikke en gang tenke på hvilken kamikaze-maskin det skulle bli å putte 150 hk i den
Monter bremser og understell først og deretter oppgrader´motor. Faktisk er det utrolig hvor morsom en bil kan være å kjøre med skikkelige bremser og understell selv med en std. motor.. Da begynner du i hvertfall i riktig ende..