Hans Christian
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 605
Bosted: Moss
1967 T2
|
|
« på: november 28, 2007, 14:03:50 pm » |
|
Er det noe nr jeg kan sjekke opp? Når ble 1300S lagd??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #1 på: november 28, 2007, 14:46:11 pm » |
|
På en 1300S kasse står det "AS" banket inn før serie nummeret. Dette er banket i en forsterkningribbe under på siden. Skal få tatt et bilde av dette for en permanent sticky om dette emnet
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Hans Christian
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 605
Bosted: Moss
1967 T2
|
|
« Svar #2 på: november 28, 2007, 14:58:55 pm » |
|
Supert, da slipper jeg å ta feil
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hans Christian
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 605
Bosted: Moss
1967 T2
|
|
« Svar #3 på: november 29, 2007, 20:07:22 pm » |
|
Hvem av disse er 1300S kasse, som skal tåle litt mer enn de andre? Eller, hvem er det som tåler en støyt og går i en 58 mod uten noen større tilpassninger enn nesa Er det bare de i den nederste samlingen? Hentet fra : http://www.vw2you.com/article/view/367472189113/articleId___437330599355/Kode AA AB AD AE AG AM AP AX Ring / piniongear 4,375 AC AF AH AQ DA DB DC Ring / piniongear 4,125 AN AO AR AS AT AU Ring / piniongear 3,875
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
|
« Svar #4 på: november 29, 2007, 21:47:45 pm » |
|
Den sterkeste av dem er de nederste med 3,88r/p. Færre tenner = mer styrke i hver tann. Jeg trodde det bare var 1300S som hadde 3,88 men der kan jeg ta feil. Støyt og støyt, spørs hva du skal bruke dem til. På alle biler eldre enn 1960 må du bytte nese, vær obs på at dette senker motoren 2-3cm i bakkant pga at du endrer vinkelen på kassa. Du må også sveise hockey sticken og bore nytt hull til gearoverføringen. Men det visste du sikkert
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hans Christian
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 605
Bosted: Moss
1967 T2
|
|
« Svar #5 på: november 29, 2007, 22:02:04 pm » |
|
Hehe...det viste jeg ikke, dvs at jeg ikke viste at den måtte sveises Men det er ikke noe problem, virker som det er mer vanskelilg å få fatt i en.. Men vil det si at det er andre enn 1300S AS typen som går av den nederste samlingen, men hva kan di stå på da annet enn 1300S? Hvis noen har en å selge til meg, rop ut, har snart gitt opp leitinga
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ole B
Seniormedlem
Innlegg: 423
Bosted: Lørenskog
|
|
« Svar #6 på: desember 02, 2007, 20:00:34 pm » |
|
Den sterkeste av dem er de nederste med 3,88r/p. Færre tenner = mer styrke i hver tann. Jeg trodde det bare var 1300S som hadde 3,88 men der kan jeg ta feil. Støyt og støyt, spørs hva du skal bruke dem til. På alle biler eldre enn 1960 må du bytte nese, vær obs på at dette senker motoren 2-3cm i bakkant pga at du endrer vinkelen på kassa. Du må også sveise hockey sticken og bore nytt hull til gearoverføringen. Men det visste du sikkert Har aldri hørt at hockey sticken må sveises, jeg har ikke gjort det
|
|
|
Loggført
|
Tlf.95059839
|
|
|
Lid
Supermedlem
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund
|
|
« Svar #7 på: desember 02, 2007, 20:05:40 pm » |
|
Et annet triks er og se etter rosa maling på undersiden. Dette er det på alle 1300s kassene jeg har sett. Gjerne noen rosa flekker, som er skjult under møkka.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
|
« Svar #8 på: desember 02, 2007, 20:18:10 pm » |
|
Har aldri hørt at hockey sticken må sveises, jeg har ikke gjort det [/quote] Er bilen din før 1960 må du i alle fall det. Hullet som er borret til girøverføringen passer ikke.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ole B
Seniormedlem
Innlegg: 423
Bosted: Lørenskog
|
|
« Svar #9 på: desember 02, 2007, 20:23:27 pm » |
|
Har aldri hørt at hockey sticken må sveises, jeg har ikke gjort det Er bilen din før 1960 må du i alle fall det. Hullet som er borret til girøverføringen passer ikke. [/quote] Der er vi enige
|
|
|
Loggført
|
Tlf.95059839
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
|
« Svar #10 på: desember 02, 2007, 20:31:46 pm » |
|
Har aldri hørt at hockey sticken må sveises, jeg har ikke gjort det Er bilen din før 1960 må du i alle fall det. Hullet som er borret til girøverføringen passer ikke. [/quote] Lurer litt på hva som må sveises jeg?
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
JS
Supermedlem
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
|
« Svar #11 på: desember 02, 2007, 21:08:53 pm » |
|
Du må fylle hullet til gearoverføringen med sveis og lage et nytt like ved siden av. Jeg klarte ikke å få sentrert borret uten å først sveise og så slipe jevnt før jeg lagde det nye hullet. Det er godt mulig det finnes smartere måte.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
|
« Svar #12 på: desember 02, 2007, 22:29:00 pm » |
|
Du må fylle hullet til gearoverføringen med sveis og lage et nytt like ved siden av. Jeg klarte ikke å få sentrert borret uten å først sveise og så slipe jevnt før jeg lagde det nye hullet. Det er godt mulig det finnes smartere måte.
Bruker stikka fra t2 splitt. Hullet for z-skruen sitter på undersiden på de.
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
JS
Supermedlem
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
|
« Svar #13 på: desember 02, 2007, 22:38:17 pm » |
|
Det var smart, men dog litt mer arbeid å få tak i en type 2 kasse og slakte den enn å bruke 10 sekunder på sveis og 20 sekunder på sliping? Kjøper du ny hockeystick er de borret både på under og oversiden for å passe både t1 og t2. Og er av en kvalitet som er til å le av.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
|
« Svar #14 på: desember 02, 2007, 22:48:59 pm » |
|
Det var smart, men dog litt mer arbeid å få tak i en type 2 kasse og slakte den enn å bruke 10 sekunder på sveis og 20 sekunder på sliping? Kjøper du ny hockeystick er de borret både på under og oversiden for å passe både t1 og t2. Og er av en kvalitet som er til å le av.
Bruker nose, og stikke fra t2, for da få man ting på rett plass!
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
JS
Supermedlem
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
|
« Svar #15 på: desember 02, 2007, 23:05:15 pm » |
|
Da konkluderer vi med at om du skal ha 1300S kasse inn i bil før 1960 må du bruke nesekone fra t2 og enten bruke hockey stick fra t2 eller sveise om den som står i 1300S kassa. Nytt hull må du lage uansett. Takk for presiseringen H-MEK.
|
|
« Siste redigering: desember 02, 2007, 23:06:58 pm av JS »
|
Loggført
|
|
|
|
Hans Christian
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 605
Bosted: Moss
1967 T2
|
|
« Svar #16 på: desember 02, 2007, 23:10:16 pm » |
|
Bra, nå gjelder det bare å få tak i en, noen som har?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JTWE
Supermedlem
Innlegg: 2198
Bosted:
|
|
« Svar #17 på: desember 03, 2007, 14:43:03 pm » |
|
Tilbudet mitt står fortsatt ved lag.
Ta kontakt på pm / telefon eventuelt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hans Christian
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 605
Bosted: Moss
1967 T2
|
|
« Svar #18 på: desember 03, 2007, 15:10:23 pm » |
|
PM JTWE
|
|
« Siste redigering: desember 03, 2007, 15:12:03 pm av Hans Christian (HC65) »
|
Loggført
|
|
|
|
Hans Christian
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 605
Bosted: Moss
1967 T2
|
|
« Svar #19 på: desember 06, 2007, 20:48:56 pm » |
|
Hva slags T2 nese må brukes på 58 mod?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
|
« Svar #20 på: desember 06, 2007, 20:50:58 pm » |
|
Til splittbuss.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 2890
Bosted:
|
|
« Svar #21 på: desember 06, 2007, 22:27:36 pm » |
|
Til splittbuss.
eller fra 67 mod og ned.. (buss da )
|
|
|
Loggført
|
58`mod Type1 60`mod Type1 Deluxe 61`mod Type1 64`mod Type1 65`mod Type1 68`mod Type1 + et par til på lur...(pensjonsparingen min ) Eier av Harry Von Kaaten Racing Team. Rammekroken Fredrikstad
|
|
|
Bad-Mojo
Juniormedlem
Innlegg: 88
Bosted:
|
|
« Svar #22 på: mars 06, 2010, 19:52:19 pm » |
|
Høres ut som ein del stress det ja Må du gjøre denne tilpassinga på ein 1500 kasse og? Eller er den plug and play??
|
|
|
Loggført
|
Arbeidslyst, kom å treng deg på. Her skal du motstand finne...
|
|
|
Rocket-Racing
Supermedlem
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold
|
|
« Svar #23 på: mars 06, 2010, 21:10:58 pm » |
|
Høres ut som ein del stress det ja Må du gjøre denne tilpassinga på ein 1500 kasse og? Eller er den plug and play?? T2 nesekon og nytt hull i hockeysticken må til samme hva slags 61-> kasse som skal monteres i eldre bil.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bad-Mojo
Juniormedlem
Innlegg: 88
Bosted:
|
|
« Svar #24 på: mars 06, 2010, 21:38:50 pm » |
|
Oki Tusen takk for svar
|
|
|
Loggført
|
Arbeidslyst, kom å treng deg på. Her skal du motstand finne...
|
|
|
|