Beetlemaniac
Juniormedlem
|
|
« på: mai 13, 2010, 10:01:34 am » |
|
Noen her ute fra østfold om kunne tenke seg jobben å smalne en forstilling for meg med 2" dt siter innsveisede senkere på den fra før av og det er Link Pin forstilling til en 59 mod. bør vel helst gjøres av en person som har litt erfaring og som kan dette godt......
|
|
|
Loggført
|
1954 Oval (Solgt) 1957 Oval (Solgt) 1959 T1 1600 1962 T1 1200
|
|
|
alask
|
|
« Svar #1 på: mai 13, 2010, 13:42:08 pm » |
|
jee tar på seg slikt og mags
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Beetlemaniac
Juniormedlem
|
|
« Svar #2 på: mai 13, 2010, 22:12:32 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
|
« Svar #3 på: mai 13, 2010, 22:32:31 pm » |
|
Neppe...Bruk en av de 2 nevnte.
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Beetlemaniac
Juniormedlem
|
|
« Svar #4 på: mai 14, 2010, 00:50:15 am » |
|
neeeeeeyyyyy............ skal enn ha noe gjort får en gjøre deg sjæl, blir billigere hvertfall.......
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem
|
|
« Svar #6 på: mai 14, 2010, 21:35:59 pm » |
|
Takk , men nei takk Martin Ingen som vil betale for håndtverket mitt så jeg beholder denne (på bilen) Etter motorraset igår har jeg gått mye rundt bilen å sparket i grusen........ Bobla fremstår nå med det deilige resto stuket som man ser på amerikanske og engelske biler, bare med MYE dårligere finish. Etter at jeg fikk moderert ned bilen litt med eurofangere, SA-felger og mindre pragende dekor synes jeg plutselig dette oppsettet jeg har ser nesten helt perfekt ut (i mine øyne). Eneste jeg funderer litt på er å bredde fremhjula. Kansje til 5,5"?? Ergo, forstillinga er ikke lengere til salgs
|
|
|
Loggført
|
Se nøye på det jeg skriver. Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem
|
|
« Svar #7 på: mai 14, 2010, 21:38:18 pm » |
|
PS: De to som nevnes over her kan sikkert sakene sine godt, men det å korte inn en linkpin forstilling er tross alt så enkelt at hvis du kan sveise selv, eller kjenner en som kan, så gjør man grovjobben selv. Alle kan da bruke en vinkelsliper? Og hodet bruker man til daglig
|
|
|
Loggført
|
Se nøye på det jeg skriver. Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
|
|
|
Beetlemaniac
Juniormedlem
|
|
« Svar #8 på: mai 15, 2010, 00:50:10 am » |
|
Blir nok å gjøre det selv ja,sveisekunnskapene er ikke så altfor dårlige
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #9 på: mai 15, 2010, 08:57:45 am » |
|
PS: De to som nevnes over her kan sikkert sakene sine godt, men det å korte inn en linkpin forstilling er tross alt så enkelt at hvis du kan sveise selv, eller kjenner en som kan, så gjør man grovjobben selv. Alle kan da bruke en vinkelsliper? Og hodet bruker man til daglig Ja, dette er så enkelt at selv mor klarer det med strikkepinner og slikkepott (alt er enkelt når man kan det, og har mye verktøy tilgjengelig) Men uansett tar det tid. Og det er tiden som koster...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
|
|
« Svar #10 på: mai 15, 2010, 10:47:37 am » |
|
Godt sakt:) Er jo bare litt kutt her og en sveis der. PS: De to som nevnes over her kan sikkert sakene sine godt, men det å korte inn en linkpin forstilling er tross alt så enkelt at hvis du kan sveise selv, eller kjenner en som kan, så gjør man grovjobben selv. Alle kan da bruke en vinkelsliper? Og hodet bruker man til daglig Ja, dette er så enkelt at selv mor klarer det med strikkepinner og slikkepott (alt er enkelt når man kan det, og har mye verktøy tilgjengelig) Men uansett tar det tid. Og det er tiden som koster...
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
Beetlemaniac
Juniormedlem
|
|
« Svar #11 på: mai 16, 2010, 02:11:38 am » |
|
he he.... ja godt sagt, men det er jo også mange måter å gjøre dette på.... kapper man utenfor innfestningen til rammehodet så blir jo konstruksjonen litt skummel å kjøre med.... Noen som har erfaring med dette??? konstruksjonen blir kanskje ikke så ille om man legger inn et tynt rør gods man kan sveise i eller? Den riktige måten å gjøre det på er vel å ta vekk senkerne og smalne fra midten og så sette inn senkere på nytt og flytte rammehode innfestningene på forstillingen tilsvarende det man har smalnet.......
|
|
« Siste redigering: mai 16, 2010, 09:08:31 am av Beetlemaniac »
|
Loggført
|
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem
|
|
« Svar #12 på: mai 16, 2010, 09:42:35 am » |
|
he he.... ja godt sagt, men det er jo også mange måter å gjøre dette på.... kapper man utenfor innfestningen til rammehodet så blir jo konstruksjonen litt skummel å kjøre med.... Noen som har erfaring med dette??? konstruksjonen blir kanskje ikke så ille om man legger inn et tynt rør gods man kan sveise i eller? Den riktige måten å gjøre det på er vel å ta vekk senkerne og smalne fra midten og så sette inn senkere på nytt og flytte rammehode innfestningene på forstillingen tilsvarende det man har smalnet....... Jeg synes det er enkleste måten. Mindre sveising og færre muligheter for at tin "slår seg" og blir skevt. Men det strikkes på mange måter har jeg hørt......
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|