Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #30 på: juni 16, 2010, 14:35:12 pm » |
|
Trur neppe att den har vert sånn frå den var ny, men funkar det, so funkar det, men vert det verre so veit du no kor feilen ligg
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
perpioneer
Supermedlem
Innlegg: 895
Bosted: Arendal
|
|
« Svar #31 på: juni 16, 2010, 14:52:22 pm » |
|
Trur neppe att den har vert sånn frå den var ny, men funkar det, so funkar det, men vert det verre so veit du no kor feilen ligg Men tror du enden på denne stanga/akslingen kan bøye seg uten videre. Det er jo ikke snakk om at jeg klarer å bøye den tilbake der den ligger nå. Må nok ha ut hele greia å sette den i en stikke for¨å klare det.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #32 på: juni 16, 2010, 15:01:50 pm » |
|
Det skal vel ganske mykje krefter til for å vri røyret so mykje, trur ikkje det er giring med spaken som har gjort det. har du sett under bilen på røyret? kan da henda da har fått seg ein kakk under einplass?
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
perpioneer
Supermedlem
Innlegg: 895
Bosted: Arendal
|
|
« Svar #33 på: juni 16, 2010, 22:51:47 pm » |
|
Det skal vel ganske mykje krefter til for å vri røyret so mykje, trur ikkje det er giring med spaken som har gjort det. har du sett under bilen på røyret? kan da henda da har fått seg ein kakk under einplass?
Må nok sjekke dette nærmere ja, for jeg sliter med å få inn 1. og 2. gir. Jeg kan også høre at et eller annet slår i gulvet baki. Litt rart, for det er ikke problem å få den i revers.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
perpioneer
Supermedlem
Innlegg: 895
Bosted: Arendal
|
|
« Svar #34 på: august 19, 2010, 22:38:39 pm » |
|
Da er bilen parkert i garasjen igjen på ubestemt tid. Har gjort litt småting inne i mellom garasjebygging og andre ting, men har hatt mye problemer med motoren: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26039.0.htmlhttp://www.vwnorge.no/index.php/topic,26067.msg262260.html#msg262260Har tatt litt bilder mens jeg har holdt på for å dokumentere litt, men har ikke helt given nå. Får ta det senere. Det var jo planen å tå en tur til SCC, men det må bli med Outlanderen. Den har tross alt en VW-motor... Har ikke vært på SCC før, så jeg tar en liten tur inn på lørdag for å få et inntrykk.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
perpioneer
Supermedlem
Innlegg: 895
Bosted: Arendal
|
|
« Svar #35 på: september 17, 2011, 16:54:29 pm » |
|
Da er det kanskje tid for en liten oppdatering. Dagene flyr som timer, så med tusen andre ting som tar det meste av tiden er det gjort veldig lite på kjerra. Planen var SCC i år også, men ble det ikke. Det siste som skjedde i fjor var jo at jeg oppdaget dårlig kompresjon i den ene sylinderen.
IMG_3819 (Small).JPG (54.76 KB. 639x480 - vist 254 ganger.) Nå har jeg fått ut motoren og fant løsningen på problemet håper jeg jeg.
836 (Small).jpg (50.7 KB. 801x480 - vist 240 ganger.) Løse muttere på den aktuelle sylindere. Som bildet viser er to helt av. Muttern tl venstre var også veldig løs. Mutterene inne i toppen satt bedre. Men når jeg alikavel er kommet så langt tar jeg av toppene for å sjekke ventiler osv. Tok et par bilder for å sjekke rust når jeg hadde den på bukken. Ikke så værst...
IMG_3827 (Small).JPG (60.38 KB. 639x480 - vist 235 ganger.)
IMG_3822 (Small).JPG (39.68 KB. 639x480 - vist 218 ganger.)
IMG_3825 (Small).JPG (57.54 KB. 639x480 - vist 219 ganger.)
IMG_3824 (Small).JPG (49.58 KB. 639x480 - vist 198 ganger.)
IMG_3814 (Small).JPG (26.7 KB. 639x480 - vist 219 ganger.)
IMG_3813 (Small).JPG (30.65 KB. 639x480 - vist 217 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
perpioneer
Supermedlem
Innlegg: 895
Bosted: Arendal
|
|
« Svar #36 på: september 17, 2011, 21:46:10 pm » |
|
Litt resyme: Prøvd alt for å få motor til å gå riktig. Fant til slutt ut at jeg manglet komp. 2-3 løse muttere på toppen på den aktuelle sylinderen. Hvorfor ser eksosventilen på denne sylinderen slik ut?
IMG_7466 (Small).JPG (76.14 KB. 719x480 - vist 239 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
perpioneer
Supermedlem
Innlegg: 895
Bosted: Arendal
|
|
« Svar #37 på: oktober 03, 2011, 23:06:53 pm » |
|
ut med ventiler. i mangel på garasje må man improvisere litt...
|
|
« Siste redigering: oktober 11, 2011, 21:27:21 pm av perpioneer »
|
Loggført
|
|
|
|
perpioneer
Supermedlem
Innlegg: 895
Bosted: Arendal
|
|
« Svar #38 på: oktober 11, 2011, 21:32:30 pm » |
|
litt trøbbel med boltene til eksos...
|
|
« Siste redigering: oktober 11, 2011, 21:37:25 pm av perpioneer »
|
Loggført
|
|
|
|
|
perpioneer
Supermedlem
Innlegg: 895
Bosted: Arendal
|
|
« Svar #40 på: oktober 11, 2011, 22:23:41 pm » |
|
|
|
« Siste redigering: oktober 11, 2011, 22:31:23 pm av perpioneer »
|
Loggført
|
|
|
|
|
perpioneer
Supermedlem
Innlegg: 895
Bosted: Arendal
|
|
« Svar #42 på: mai 25, 2012, 09:17:42 am » |
|
Da er kjerra ut av vinterdvalen.
IMG_0479 (Large).JPG (75.97 KB. 1024x764 - vist 186 ganger.)
IMG_0480 (Large).JPG (108.89 KB. 1024x764 - vist 223 ganger.) Har ingen store planer enda, men må få inn en motor så den kan luftes litt. Garasjen er blitt soverom, og den nye garasjen blir ikke ferdig på lenge, så vi får se hva tiden bringer. Men aller først må skuta på vannet: http://www.facebook.com/pages/MS-Mimre/142649932451736
|
|
« Siste redigering: mai 25, 2012, 09:23:22 am av perpioneer »
|
Loggført
|
|
|
|
perpioneer
Supermedlem
Innlegg: 895
Bosted: Arendal
|
|
« Svar #43 på: juni 24, 2012, 01:09:09 am » |
|
Har da tenkt å få inn en motor i kjerra. Ingen store planer. Plukker litt fra den "forrige"... Men hva slags motor er dette (1600)? Motornummer er veldig utydelig:
IMG_0656 [800x600].JPG (121.11 KB. 800x598 - vist 168 ganger.) Kan dette være til hjelp:
IMG_0657 [800x600].JPG (84.09 KB. 448x600 - vist 195 ganger.) har ikke sett dette "feste" før...
IMG_0658 [800x600].JPG (76.96 KB. 448x600 - vist 183 ganger.) har bare en stripe med skumgummi. på de andre jeg har så er hele bredden skumgummi...
IMG_0659 [800x600].JPG (112.16 KB. 800x598 - vist 166 ganger.) T2...
IMG_0660 [800x600].JPG (149.71 KB. 800x598 - vist 171 ganger.) Kan ha hatt vekselstrøm? pga pumpe? En annen ting. Reguleringen til lufta var fjernet på viftehuset.
IMG_0661 [800x600].JPG (133.72 KB. 800x598 - vist 191 ganger.)
|
|
« Siste redigering: juni 24, 2012, 01:18:50 am av perpioneer »
|
Loggført
|
|
|
|
perpioneer
Supermedlem
Innlegg: 895
Bosted: Arendal
|
|
« Svar #44 på: juni 27, 2012, 09:24:08 am » |
|
Har da tenkt å få inn en motor i kjerra. Ingen store planer. Plukker litt fra den "forrige"... Men hva slags motor er dette (1600)? Motornummer er veldig utydelig: [ Vedlegg ] Kan dette være til hjelp: [ Vedlegg ] har ikke sett dette "feste" før... [ Vedlegg ] har bare en stripe med skumgummi. på de andre jeg har så er hele bredden skumgummi... [ Vedlegg ] T2... [ Vedlegg ] Kan ha hatt vekselstrøm? pga pumpe? En annen ting. Reguleringen til lufta var fjernet på viftehuset. [ Vedlegg ] den ene toppen er merket MEXICO... 8mm bolter i blokka...
|
|
« Siste redigering: juni 27, 2012, 11:32:05 am av perpioneer »
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #45 på: juni 27, 2012, 21:12:25 pm » |
|
er da ikkje AS kode på han då? da eller AD, begge 1600 dp koffø skomgommien er smal må du spørra nokon på fabrikken om:) motoren har trulig hatt vekselstraumsdynamo ja spjelda i viftehuset må på plass for å få korekt funkskjon av kjølinga!!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
perpioneer
Supermedlem
Innlegg: 895
Bosted: Arendal
|
|
« Svar #46 på: juli 15, 2012, 23:07:01 pm » |
|
(133.07 KB. 807x1080 - vist 256 ganger.) Med en liten rørbit løsnet det ganske lett...
(136.38 KB. 807x1080 - vist 232 ganger.) Men ble litt oppgitt at hva som kom til syne. Ved første øyekast ser det ut som at det lekker olje fra "proppen".
(126.99 KB. 807x1080 - vist 278 ganger.) Men i motsetning til donormotor
(122.23 KB. 807x1080 - vist 215 ganger.) så er proppen satt inn motsatt vei. Så jeg satser på å montere ny simmerring ved svinghjulet og håper på det beste...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|