november 10, 2024, 20:25:58 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 14
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Lasse`s T1 `65..nå med oxyboxer i hekken  (Lest 105110 ganger)
Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« Svar #240 på: mars 17, 2009, 15:06:37 pm »

Må vel ha mer en strøm for og komme først over målstreken... hæææ?.. Blunker
Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #241 på: mars 17, 2009, 15:11:23 pm »

Må vel ha mer en strøm for og komme først over målstreken... hæææ?.. Blunker

Nå skal du bare passe deg litt du.. Gliser

Og man trenger mer enn bare motor og bunnplate for å stille til start også Øyerulling

Men du har vært så lur i det siste at jeg tror du blir ferdig likevel Osteaktig
Loggført

Black59
Seniormedlem
****
Innlegg: 377
Bosted: Trønder


LUFTLIGA`N


Vis profil
« Svar #242 på: mars 17, 2009, 21:45:29 pm »

bli en arti kamp derre Gliser
Loggført

Type1 59
Tommen
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #243 på: mars 18, 2009, 09:47:00 am »

Har fundert litt på tenningsanlegg på denne motoren, og fikk et forslag om å bruke WBX tenningsanlegg. Hvordan er kurven på dette og vil det gi nok effekt? Eller bør jeg gå for noe mer "heavy"?
Loggført

Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« Svar #244 på: mars 18, 2009, 12:14:24 pm »

.
« Siste redigering: mars 18, 2009, 15:30:54 pm av Espen T1 66 » Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #245 på: mars 18, 2009, 12:32:23 pm »

Det var ikke så enkelt som jeg trodde da nei..men..kan jo prøve Glad

får jo litt for en rimelig penge på det da. men den sperra må bort ja Kult
Loggført

Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #246 på: mars 18, 2009, 13:21:14 pm »

Viktig å skille mellom wbx sprut og tenningsanlegg... Tenningsanlegget er, såvidt meg bekjent, "stand-alone"; så er det å forsøke å finne noe info om forskjellene mellom tenningskurvene på de ulike fordelerne som ble levert på disse motorene. En viktig faktor er selvsagt om man har forgassere med el uten vakumtilkobling, for de orig wbx-fordelerne har vel alle vakumklokke, såvidt jeg husker...
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #247 på: mars 18, 2009, 13:30:07 pm »

Det var sånn det var ja.
Nei, jeg skal jo ikke bruke innsprut. Kun tenningsanlegget ja. Hvis det går vel og merke:)
Loggført

Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« Svar #248 på: mars 18, 2009, 15:29:52 pm »

Det var sånn det var ja.
Nei, jeg skal jo ikke bruke innsprut. Kun tenningsanlegget ja. Hvis det går vel og merke:)
sorry var jeg som leste litt fort på skrå her:)
Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #249 på: mars 18, 2009, 18:13:48 pm »

se her .

http://www.oldvolkshome.com/ignition.htm#V1985

jeg mener 1,9 og 2,1 innsprut(Digijet) har samme fordeler
kan jo sjekke delenummer
her står det hvor mye mekansik (via vektene) fortennig og hvor mye vacumet drar opp på de enkelte
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #250 på: mars 18, 2009, 21:32:37 pm »

Fordeleren i linken til Jørn, 025 905 205K, er til DH-motoren. DJ har 025 905 205AF, DG og SP har 025 905 205AE, DF har 025 905 205AD, etc... Men med litt leting finner en kanskje flere linker med slike data... Veldig nyttig, jørn Glad
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
FosenXpressen
Seniormedlem
****
Innlegg: 343
Bosted: Leksvik, Fosen


TOTO


Vis profil WWW
« Svar #251 på: mars 18, 2009, 22:19:53 pm »

Dæven Lasse.
Look`s like I`m gonna see your taillights this summer!!
 Gromme greier!!!

Æ LIKE D Æ SJER!!


TOTO!!
Loggført

Fahrtknockerz Aircoolerz
   Member#1 & Founder
     "We break wind"
It`s not the fahrt that kills,
        it`s the smell
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #252 på: mars 18, 2009, 22:57:03 pm »

ja delenummerene er vel forskjellge.
men det jeg mener er att total fortenning , kurve + vacum optrekk er så å si helt  likt.

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #253 på: mars 18, 2009, 23:04:49 pm »

ja delenummerene er vel forskjellge.
men det jeg mener er att total fortenning , kurve + vacum optrekk er så å si helt  likt.



da skal jeg lete litt og se. jeg har aldri brukt vakuumfordeler på Webere. Hvordan gjøres dette på 48IDF Gliser
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #254 på: mars 18, 2009, 23:08:13 pm »

Dæven Lasse.
Look`s like I`m gonna see your taillights this summer!!
 Gromme greier!!!

Æ LIKE D Æ SJER!!


TOTO!!

Det...min kjære Watson...gjenstår å se...men at det blir LITT mer enn i 1641motoren, det blir det. Skal ikke røpe alt enda Rekker tunge
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #255 på: mars 18, 2009, 23:14:27 pm »

gassere ja... diise vacum opptrekka er jo beregnet for "ported vacum"
finnes det ett sånt uttak på disse weberene?
altså att vacumet er tatt ut AKKURAT der spjeldet står på tomgang
sånn att på tomgang så er det ikke vacum(for kanten på spjeldet blokkerer for hullet til vacumporten)
og så fort du dytter på gassen så er hullet åpent og det dannes vacum(spjeldet går den veien slik att hullet kommer på undersiden av speldet)

jo mere gass du gir (mindre forskjelli trykk under/over) jo mindre vacumopptrekk
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #256 på: mars 18, 2009, 23:17:41 pm »

gassere ja... diise vacum opptrekka er jo beregnet for "ported vacum"
finnes det ett sånt uttak på disse weberene?
altså att vacumet er tatt ut AKKURAT der spjeldet står på tomgang
sånn att på tomgang så er det ikke vacum(for kanten på spjeldet blokkerer for hullet til vacumporten)
og så fort du dytter på gassen så er hullet åpent og det dannes vacum(spjeldet går den veien slik att hullet kommer på undersiden av speldet)

jo mere gass du gir (mindre forskjelli trykk under/over) jo mindre vacumopptrekk


nå spør du mer enn jeg vet Jørn. Dette er det 2. settet med webere jeg har hatt i egne hender så...
kan du finne ut det ved å se en sprengskisse? eller hvis jeg tar bilde inne i huset rundt spjell?
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #257 på: mars 18, 2009, 23:19:43 pm »

jeg har ikke snøring på gassere asså... men legg ut så kan jeg se og lære Rekker tunge
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #258 på: mars 18, 2009, 23:20:18 pm »

Det finnes sikkert gode løsninger ferdig. Har hatt msd i tankene men..

Finnes det flere gode alternativer? Hestene i denne motoren kommer til å ligge lavt i registeret.
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #259 på: mars 18, 2009, 23:21:30 pm »

jeg har ikke snøring på gassere asså... men legg ut så kan jeg se og lære Rekker tunge

du er en sånn sprutefyr du Glad

for det har jeg null peil på. Skal finne bilder jeg
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #260 på: mars 18, 2009, 23:22:07 pm »

på en daily driver er det veldig gunstig å ha vacumopptrekk

når man bare cruiser rundt..
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #261 på: mars 18, 2009, 23:22:52 pm »

Sprut som er tingen Lasse....
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #262 på: mars 18, 2009, 23:24:39 pm »

http://www.webercarbsdirect.com/v/vspfiles/weber_carburetor_schematics/48IDF7.pdf

Vet ikke om det er mulig å lese det utfra dette.

Guttorm! Hvor er du. Du kan dette Kult
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #263 på: mars 18, 2009, 23:25:41 pm »

Sprut som er tingen Lasse....

har begynt å skjønne det... men det er noe med den gasserlyden...
Loggført

Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #264 på: mars 18, 2009, 23:27:51 pm »

Skulle ikke du kjøre i fra broder'n? Hjelper ikke med lyd da? Kan jo sette på et par spjeldhus fra en R-sykkel, bør jo bli litt lyd det....   Blunker
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #265 på: mars 18, 2009, 23:30:40 pm »

Skulle ikke du kjøre i fra broder'n? Hjelper ikke med lyd da? Kan jo sette på et par spjeldhus fra en R-sykkel, bør jo bli litt lyd det....   Blunker

hehe..kanskje det. Men, fra spøk til revolver, hvor mye ekstra gir sprut i forhold til gasser. Fordeler / ulemper?
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #266 på: mars 18, 2009, 23:32:42 pm »

tror ikke lyden blir så mye anderledes med sprut og sånne: Rekker tunge

http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=412


Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #267 på: mars 18, 2009, 23:45:31 pm »

http://www.webercarbsdirect.com/v/vspfiles/weber_carburetor_schematics/48IDF7.pdf

Vet ikke om det er mulig å lese det utfra dette.

Guttorm! Hvor er du. Du kan dette Kult

Jeg er flink til å lese skjemaer og sprengskisser, mener du Blunker

Se på stykklisten på linken du la ut, pluggen i pos nr 36 kalles "Vacuum Take-Off Cover", og de tipper jeg sitter på rett plass iht det Jørn skriver ift spjeldene. Jeg regner med disse pluggene er tenkt brukt primært for justering av gasserne, men å bruke de for å ta ut vakum må vel også gå greit?
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #268 på: mars 18, 2009, 23:45:50 pm »

tror ikke lyden blir så mye anderledes med sprut og sånne: Rekker tunge

http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=412




Det tror ikke jeg heller Sjokkert

Må vel komme meg opp i 90-tallet etterhvert, ikke ligge i 70 Glad
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #269 på: mars 18, 2009, 23:47:50 pm »

http://www.webercarbsdirect.com/v/vspfiles/weber_carburetor_schematics/48IDF7.pdf

Vet ikke om det er mulig å lese det utfra dette.

Guttorm! Hvor er du. Du kan dette Kult

Jeg er flink til å lese skjemaer og sprengskisser, mener du Blunker

Se på stykklisten på linken du la ut, pluggen i pos nr 36 kalles "Vacuum Take-Off Cover", og de tipper jeg sitter på rett plass iht det Jørn skriver ift spjeldene. Jeg regner med disse pluggene er tenkt brukt primært for justering av gasserne, men å bruke de for å ta ut vakum må vel også gå greit?

Så da er det bare å sette inn et rør med gjenger som skaper vacuum til fordeler?
Loggført

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 14
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!