Espen Sandbakken
Seniormedlem
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena
Klubbløs #008
|
|
« Svar #240 på: mars 17, 2009, 15:06:37 pm » |
|
Må vel ha mer en strøm for og komme først over målstreken... hæææ?..
|
|
|
Loggført
|
- 51 T-1 Drag - 55 T-1 - 66 T-1 cal-look
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
|
« Svar #241 på: mars 17, 2009, 15:11:23 pm » |
|
Må vel ha mer en strøm for og komme først over målstreken... hæææ?.. Nå skal du bare passe deg litt du.. Og man trenger mer enn bare motor og bunnplate for å stille til start også Men du har vært så lur i det siste at jeg tror du blir ferdig likevel
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Black59
Seniormedlem
Innlegg: 377
Bosted: Trønder
LUFTLIGA`N
|
|
« Svar #242 på: mars 17, 2009, 21:45:29 pm » |
|
bli en arti kamp derre
|
|
|
Loggført
|
Type1 59 Tommen
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
|
« Svar #243 på: mars 18, 2009, 09:47:00 am » |
|
Har fundert litt på tenningsanlegg på denne motoren, og fikk et forslag om å bruke WBX tenningsanlegg. Hvordan er kurven på dette og vil det gi nok effekt? Eller bør jeg gå for noe mer "heavy"?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Espen Sandbakken
Seniormedlem
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena
Klubbløs #008
|
|
« Svar #244 på: mars 18, 2009, 12:14:24 pm » |
|
.
|
|
« Siste redigering: mars 18, 2009, 15:30:54 pm av Espen T1 66 »
|
Loggført
|
- 51 T-1 Drag - 55 T-1 - 66 T-1 cal-look
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
|
« Svar #245 på: mars 18, 2009, 12:32:23 pm » |
|
Det var ikke så enkelt som jeg trodde da nei..men..kan jo prøve får jo litt for en rimelig penge på det da. men den sperra må bort ja
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Syncronaut
Supermedlem
Innlegg: 937
Bosted: Trondheim
|
|
« Svar #246 på: mars 18, 2009, 13:21:14 pm » |
|
Viktig å skille mellom wbx sprut og tenningsanlegg... Tenningsanlegget er, såvidt meg bekjent, "stand-alone"; så er det å forsøke å finne noe info om forskjellene mellom tenningskurvene på de ulike fordelerne som ble levert på disse motorene. En viktig faktor er selvsagt om man har forgassere med el uten vakumtilkobling, for de orig wbx-fordelerne har vel alle vakumklokke, såvidt jeg husker...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
|
« Svar #247 på: mars 18, 2009, 13:30:07 pm » |
|
Det var sånn det var ja. Nei, jeg skal jo ikke bruke innsprut. Kun tenningsanlegget ja. Hvis det går vel og merke:)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Espen Sandbakken
Seniormedlem
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena
Klubbløs #008
|
|
« Svar #248 på: mars 18, 2009, 15:29:52 pm » |
|
Det var sånn det var ja. Nei, jeg skal jo ikke bruke innsprut. Kun tenningsanlegget ja. Hvis det går vel og merke:)
sorry var jeg som leste litt fort på skrå her:)
|
|
|
Loggført
|
- 51 T-1 Drag - 55 T-1 - 66 T-1 cal-look
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #249 på: mars 18, 2009, 18:13:48 pm » |
|
se her . http://www.oldvolkshome.com/ignition.htm#V1985jeg mener 1,9 og 2,1 innsprut(Digijet) har samme fordeler kan jo sjekke delenummer her står det hvor mye mekansik (via vektene) fortennig og hvor mye vacumet drar opp på de enkelte
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
FosenXpressen
Seniormedlem
Innlegg: 343
Bosted: Leksvik, Fosen
TOTO
|
|
« Svar #251 på: mars 18, 2009, 22:19:53 pm » |
|
Dæven Lasse. Look`s like I`m gonna see your taillights this summer!! Gromme greier!!!
Æ LIKE D Æ SJER!!
TOTO!!
|
|
|
Loggført
|
Fahrtknockerz Aircoolerz Member#1 & Founder "We break wind" It`s not the fahrt that kills, it`s the smell
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #252 på: mars 18, 2009, 22:57:03 pm » |
|
ja delenummerene er vel forskjellge. men det jeg mener er att total fortenning , kurve + vacum optrekk er så å si helt likt.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
|
« Svar #253 på: mars 18, 2009, 23:04:49 pm » |
|
ja delenummerene er vel forskjellge. men det jeg mener er att total fortenning , kurve + vacum optrekk er så å si helt likt.
da skal jeg lete litt og se. jeg har aldri brukt vakuumfordeler på Webere. Hvordan gjøres dette på 48IDF
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
|
« Svar #254 på: mars 18, 2009, 23:08:13 pm » |
|
Dæven Lasse. Look`s like I`m gonna see your taillights this summer!! Gromme greier!!!
Æ LIKE D Æ SJER!!
TOTO!!
Det...min kjære Watson...gjenstår å se...men at det blir LITT mer enn i 1641motoren, det blir det. Skal ikke røpe alt enda
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #255 på: mars 18, 2009, 23:14:27 pm » |
|
gassere ja... diise vacum opptrekka er jo beregnet for "ported vacum" finnes det ett sånt uttak på disse weberene? altså att vacumet er tatt ut AKKURAT der spjeldet står på tomgang sånn att på tomgang så er det ikke vacum(for kanten på spjeldet blokkerer for hullet til vacumporten) og så fort du dytter på gassen så er hullet åpent og det dannes vacum(spjeldet går den veien slik att hullet kommer på undersiden av speldet)
jo mere gass du gir (mindre forskjelli trykk under/over) jo mindre vacumopptrekk
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
|
« Svar #256 på: mars 18, 2009, 23:17:41 pm » |
|
gassere ja... diise vacum opptrekka er jo beregnet for "ported vacum" finnes det ett sånt uttak på disse weberene? altså att vacumet er tatt ut AKKURAT der spjeldet står på tomgang sånn att på tomgang så er det ikke vacum(for kanten på spjeldet blokkerer for hullet til vacumporten) og så fort du dytter på gassen så er hullet åpent og det dannes vacum(spjeldet går den veien slik att hullet kommer på undersiden av speldet)
jo mere gass du gir (mindre forskjelli trykk under/over) jo mindre vacumopptrekk
nå spør du mer enn jeg vet Jørn. Dette er det 2. settet med webere jeg har hatt i egne hender så... kan du finne ut det ved å se en sprengskisse? eller hvis jeg tar bilde inne i huset rundt spjell?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #257 på: mars 18, 2009, 23:19:43 pm » |
|
jeg har ikke snøring på gassere asså... men legg ut så kan jeg se og lære
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
|
« Svar #258 på: mars 18, 2009, 23:20:18 pm » |
|
Det finnes sikkert gode løsninger ferdig. Har hatt msd i tankene men..
Finnes det flere gode alternativer? Hestene i denne motoren kommer til å ligge lavt i registeret.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
|
« Svar #259 på: mars 18, 2009, 23:21:30 pm » |
|
jeg har ikke snøring på gassere asså... men legg ut så kan jeg se og lære du er en sånn sprutefyr du for det har jeg null peil på. Skal finne bilder jeg
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #260 på: mars 18, 2009, 23:22:07 pm » |
|
på en daily driver er det veldig gunstig å ha vacumopptrekk
når man bare cruiser rundt..
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #261 på: mars 18, 2009, 23:22:52 pm » |
|
Sprut som er tingen Lasse....
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
|
« Svar #263 på: mars 18, 2009, 23:25:41 pm » |
|
Sprut som er tingen Lasse....
har begynt å skjønne det... men det er noe med den gasserlyden...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #264 på: mars 18, 2009, 23:27:51 pm » |
|
Skulle ikke du kjøre i fra broder'n? Hjelper ikke med lyd da? Kan jo sette på et par spjeldhus fra en R-sykkel, bør jo bli litt lyd det....
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
|
« Svar #265 på: mars 18, 2009, 23:30:40 pm » |
|
Skulle ikke du kjøre i fra broder'n? Hjelper ikke med lyd da? Kan jo sette på et par spjeldhus fra en R-sykkel, bør jo bli litt lyd det.... hehe..kanskje det. Men, fra spøk til revolver, hvor mye ekstra gir sprut i forhold til gasser. Fordeler / ulemper?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Syncronaut
Supermedlem
Innlegg: 937
Bosted: Trondheim
|
|
« Svar #267 på: mars 18, 2009, 23:45:31 pm » |
|
Jeg er flink til å lese skjemaer og sprengskisser, mener du Se på stykklisten på linken du la ut, pluggen i pos nr 36 kalles "Vacuum Take-Off Cover", og de tipper jeg sitter på rett plass iht det Jørn skriver ift spjeldene. Jeg regner med disse pluggene er tenkt brukt primært for justering av gasserne, men å bruke de for å ta ut vakum må vel også gå greit?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
|
« Svar #268 på: mars 18, 2009, 23:45:50 pm » |
|
Det tror ikke jeg heller Må vel komme meg opp i 90-tallet etterhvert, ikke ligge i 70
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
|
« Svar #269 på: mars 18, 2009, 23:47:50 pm » |
|
Jeg er flink til å lese skjemaer og sprengskisser, mener du Se på stykklisten på linken du la ut, pluggen i pos nr 36 kalles "Vacuum Take-Off Cover", og de tipper jeg sitter på rett plass iht det Jørn skriver ift spjeldene. Jeg regner med disse pluggene er tenkt brukt primært for justering av gasserne, men å bruke de for å ta ut vakum må vel også gå greit? Så da er det bare å sette inn et rør med gjenger som skaper vacuum til fordeler?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|