oktober 31, 2024, 01:39:28 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 9 10 [11]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Motor-bremsebenk, Stuska :-)  (Lest 95821 ganger)
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #300 på: april 01, 2014, 18:58:15 pm »

Hei
hvorfor bremser dere ikke med reim og den exosen som faktisk skal brukes???
skjønner meg ikke på dere type 1 gutta er det ikke hester igjen etter at dere har satt på reim og vanlig exospotte Gliser Gliser Gliser

så hvor mye bremset den motoren med reim og exosanlegg??
Kan legge ut 1776'n min som ett eksempel fra da jeg bremset den hos JEE:
UTEN reim, luftfiltre og eksos
Max hk: 117
MED reim, luftfiltre og eksos
Max hk: 96
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #301 på: april 01, 2014, 19:22:36 pm »

Hei
hvorfor bremser dere ikke med reim og den exosen som faktisk skal brukes???
skjønner meg ikke på dere type 1 gutta er det ikke hester igjen etter at dere har satt på reim og vanlig exospotte Gliser Gliser Gliser

så hvor mye bremset den motoren med reim og exosanlegg??
Kan legge ut 1776'n min som ett eksempel fra da jeg bremset den hos JEE:
UTEN reim, luftfiltre og eksos
Max hk: 117
MED reim, luftfiltre og eksos

Max hk: 96



LIKER

Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #302 på: april 01, 2014, 20:22:22 pm »

Det har en enkel forklaring. Jeg kjøler motorene mye fortere mellom pullene uten varmekåpa på plass. I de tilfelle der potte skal brukes bremser vi med den også. Men prøver som oftest litt forskjellig for å se endringer.
Med og uten reim testes alltid der dynamo er montert og hvor mye den tar av effekt kommer helt ann på tilstand på reimhjul, stramhet på reim og turtall på viften. En motor med lite moment og mye turtallshester blir mest berørt. Forskjellene her er store

Dessuten vil vi alle ha det høyeste målte tallet motoren kan gi. Må jo ha noe å skryte av også   Gliser


Hei
hvorfor bremser dere ikke med reim og den exosen som faktisk skal brukes???
skjønner meg ikke på dere type 1 gutta er det ikke hester igjen etter at dere har satt på reim og vanlig exospotte Gliser Gliser Gliser

så hvor mye bremset den motoren med reim og exosanlegg??
Loggført

holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #303 på: april 01, 2014, 20:57:06 pm »

Når du først er innom her Kåre,,er Losen maskinen snart klar for en ny runde i Stuskaen ?
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #304 på: april 01, 2014, 21:02:14 pm »


når vi får i motoren din  i bremsebenken så må vi vel kjøre noen pull for å få vekk sotlaget i bremsebenken som disse små type 1 motorene lager Gliser Gliser Gliser
ring meg i morra Jan
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #305 på: april 02, 2014, 10:58:23 am »

Oi som vi skjelver i buksene  Gliser   
Loggført

JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #306 på: april 02, 2014, 12:01:08 pm »

Oi som vi skjelver i buksene  Gliser   

 Osteaktig Osteaktig Osteaktig
Loggført
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #307 på: april 02, 2014, 13:54:28 pm »

Oi som vi skjelver i buksene  Gliser   

 Osteaktig Osteaktig Osteaktig

Le dere, men jeg kommer til å skjelve i buksene  Rekker tunge
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
bay crewcab
Seniormedlem
****
Innlegg: 374
Bosted:



Vis profil
« Svar #308 på: april 06, 2014, 13:19:52 pm »

 Sjokkert Sjokkert Sjokkert
Loggført

Member of mandagsklubben
Member of Ultimate Street Bays
Bronze 2011, silver 2012 and gold 2015 in USB
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #309 på: august 15, 2016, 16:53:58 pm »

Gratulerer til Folke. Høyeste målte effekt I bremsen i dag. 206 hk! Slo min egen rekord med 1 hest..
Loggført

holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #310 på: november 02, 2017, 19:03:15 pm »

Den rekorden er vel slått ganske betraktelig eller ? Glad
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2435
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #311 på: november 02, 2017, 20:52:27 pm »

Den rekorden er vel slått ganske betraktelig eller ? Glad
Gliser Blunker
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #312 på: november 02, 2017, 21:05:47 pm »

 Sjokkert Sjokkert
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Sider: 1 ... 9 10 [11]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!