vw1303S74
Juniormedlem
Innlegg: 84
Bosted: Skui, Akershus
.
|
|
« på: desember 09, 2009, 00:15:57 am » |
|
Jeg har en 1800ccm T4 motor som jeg hadde tenkt og få litt mere fart på. Håper på ca. 100 hk. Har tenkt og sette på 1915 cyl sett. (trenger vel ikke noe bearbeiding av blokk/topp da ?) Hva med kam og gasser/gassere. Håper og få litt hjelp vedr hva jeg burde gjøre uten at det koster for mye.
Jørn.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
|
« Svar #1 på: desember 09, 2009, 00:22:04 am » |
|
Ett tips er å få tak i en veiv med råder fra 2liter. Denne har lenger slag, og sammen med 96sats så får du 2056ccm også kalt 2.1liter. Alt dette er bolt on, og krever ingen maskinering.
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #2 på: desember 09, 2009, 00:33:35 am » |
|
og 1800 topper er vel ett bra utganspunkt
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Martin
Supermedlem
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
|
« Svar #3 på: desember 09, 2009, 21:33:20 pm » |
|
sorry får å håppe inn i tråden din, gjelder dette åsså 2.0 liter, litt kvassere kam, 1800 topper,grenrør, doble 40`s? hvor mye vil dette hjelpe?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
holmsen
Supermedlem
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
|
« Svar #4 på: desember 10, 2009, 08:48:48 am » |
|
sorry får å håppe inn i tråden din, gjelder dette åsså 2.0 liter, litt kvassere kam, 1800 topper,grenrør, doble 40`s? hvor mye vil dette hjelpe?
Det kan bli ca. 107 hk. på hjula, som igjen kan bety 17,62 på 402 meter'n
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Paasan
Supermedlem
Innlegg: 602
Bosted: Oslo
Frøkna
|
|
« Svar #5 på: desember 10, 2009, 09:42:50 am » |
|
sorry får å håppe inn i tråden din, gjelder dette åsså 2.0 liter, litt kvassere kam, 1800 topper,grenrør, doble 40`s? hvor mye vil dette hjelpe?
Det kan bli ca. 107 hk. på hjula, som igjen kan bety 17,62 på 402 meter'n I buss eller 1303? Det er vel fortsatt litt forskjell på aerodynamikk selv i disse racebuss tider
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
|
« Svar #6 på: desember 11, 2009, 22:24:30 pm » |
|
sorry får å håppe inn i tråden din, gjelder dette åsså 2.0 liter, litt kvassere kam, 1800 topper,grenrør, doble 40`s? hvor mye vil dette hjelpe?
Det kan bli ca. 107 hk. på hjula, som igjen kan bety 17,62 på 402 meter'n kanskje tjueelleve. blir jeg USB medlem da?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
VWdriver
Seniormedlem
Innlegg: 350
Bosted: Asker
VW 1303 Cab-78, VW 1302 Roadster-T4 2,0, P-911S-72
|
|
« Svar #7 på: desember 17, 2009, 22:39:05 pm » |
|
Hei Folks
Ikke for å spore av, men?
Jeg har en 1800 T-4 med 96mm syl. Det blir vel tett oppunder 2L.
Jeg har også en 2L veiv med råder liggende.
(Noen har sagt at jeg må ha 6mm spacere i bunn av sylindere pga av lengere slaglengde. og dette er en dårlig løsning siden det alltid blir lekkasje o.L. med spacere.
Etter som dere sier så er ikke dette nødvendig. Det er bare å bolte på og stempelet skal ikke treffe toppen?
Eller hva.
Hilsen en som hadde lagt det på hylla.
Mvh Marius
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
|
« Svar #8 på: desember 17, 2009, 22:42:28 pm » |
|
Hei Folks
Ikke for å spore av, men?
Jeg har en 1800 T-4 med 96mm syl. Det blir vel tett oppunder 2L.
Jeg har også en 2L veiv med råder liggende.
(Noen har sagt at jeg må ha 6mm spacere i bunn av sylindere pga av lengere slaglengde. og dette er en dårlig løsning siden det alltid blir lekkasje o.L. med spacere.
Etter som dere sier så er ikke dette nødvendig. Det er bare å bolte på og stempelet skal ikke treffe toppen?
Eller hva.
Hilsen en som hadde lagt det på hylla.
Mvh Marius
Finnes nå to typer satser på markedet. Det ene til 2liters veiv, og det andre til 1700/1800 veiv. Har brukt av "gamle" typen med ringer under sylindre, og har aldri hatt problemer med lekkasje.
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
VWdriver
Seniormedlem
Innlegg: 350
Bosted: Asker
VW 1303 Cab-78, VW 1302 Roadster-T4 2,0, P-911S-72
|
|
« Svar #9 på: desember 17, 2009, 22:46:59 pm » |
|
Min er nok gamle typen siden motoren ble bygget for snart 20 år siden.
Men har gått kanskje 100km.
Marius
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vw1303S74
Juniormedlem
Innlegg: 84
Bosted: Skui, Akershus
.
|
|
« Svar #10 på: januar 02, 2010, 22:41:38 pm » |
|
Er det noen som har en 2.0l veiv med råder til salgs til min 1800ccm T4 motor.
Jørn.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|