Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #90 på: september 28, 2011, 10:44:36 am » |
|
Detta blir råbra. Spennende å følge med.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LarsA
Medlem
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy
|
|
« Svar #91 på: november 12, 2011, 20:23:34 pm » |
|
her er cranktriggern på plass .
|
|
|
|
LarsA
Medlem
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy
|
|
« Svar #92 på: november 12, 2011, 20:26:20 pm » |
|
Fikk litt problemer med klaring til støtstengene så jeg laget en dor for å utvide støtstangrøra hvor de var trangest . Håper det er nok.
|
|
|
|
LarsA
Medlem
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy
|
|
« Svar #93 på: november 12, 2011, 20:27:20 pm » |
|
Bilde
|
|
|
|
LarsA
Medlem
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy
|
|
« Svar #94 på: november 12, 2011, 20:29:26 pm » |
|
Har laget en plåt under sylindrene for å prøve å lede lufta rundt sylindrene.
|
|
|
|
LarsA
Medlem
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy
|
|
« Svar #95 på: november 12, 2011, 20:30:30 pm » |
|
Bilde
|
|
|
|
LarsA
Medlem
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy
|
|
« Svar #96 på: november 12, 2011, 20:33:43 pm » |
|
Jeg har plassert tempføleren i den orginale braketten til oljefilteret . Oljefilteret vil bli flyttet med slanger fra denne braketten.
|
|
|
|
GeirJB
Seniormedlem
Innlegg: 299
Bosted: Fredrikstad
|
|
« Svar #97 på: november 13, 2011, 02:12:11 am » |
|
Ser bra ut Lars... må neste komme på inspeskjon igjen en dag, lenge siden sist!
|
|
|
Loggført
|
-61 VW 1200 (Beryl green),-69 VW 1600 Variant,-74 BMW 1602,-82 VW Polo G40
|
|
|
LarsA
Medlem
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy
|
|
« Svar #98 på: februar 04, 2012, 19:10:31 pm » |
|
Har vært dårlig med oppdateringer i det siste men nå er slanger og fittings på plass og motorn står i bremsebenken.
|
|
|
|
LarsA
Medlem
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy
|
|
« Svar #99 på: februar 04, 2012, 19:34:55 pm » |
|
Etter litt datatrøbbel fikk vi i gang motoren. Alt fungerte greit,vi fikk oljetrykk og startet på vanlig bensin.måtte bytte dyser og fikse noen få olje lekasjer før kammen ble innkjørt.Så byttet vi til E85,justerte ventiler og startet bremsingen.Motoren gir 263 hk på 6900rpm og 295 nm på 58000 omdr,uten vifterem jeg hadde planer om å teste forskjellige eksosløsninger men det ble ikke tid denne gangen .
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #100 på: februar 04, 2012, 19:43:53 pm » |
|
oh nice! veldig bra tall enda ett bevis på att E85 gir litt extra hk luker nesten 10 sek her...
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
LarsA
Medlem
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy
|
|
« Svar #101 på: februar 04, 2012, 19:50:15 pm » |
|
oh nice! veldig bra tall enda ett bevis på att E85 gir litt extra hk luker nesten 10 sek her... Og ikke minst bra kjøling!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #102 på: februar 04, 2012, 20:10:45 pm » |
|
Gratulerer så mye med bra tall. Veldig kjekt å se at vi endelig oppnår "svensketall" i Norge for det har jammen tatt sin titt. Midten 11'ere er i siktet Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #103 på: februar 04, 2012, 20:32:03 pm » |
|
Oi oi. Grattis.
Med den effekten burde 10'ern sitte om bilen er godt satt opp. Og ikke minst lett nok :-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Sonic
Supermedlem
Innlegg: 1910
Bosted:
|
|
« Svar #104 på: februar 04, 2012, 20:34:12 pm » |
|
Supre tall,gratulere ... PM ...
Mvh
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #105 på: februar 04, 2012, 21:01:58 pm » |
|
Vi trekker fra 10% i drivverkstap = ca 240 WHP:
800 kg = 11.33 / 194 850 kg = 11.55 / 189 900 kg = 11.78 / 185
Vi snakker vekt på startlinja... Sjåfør, utstyr, fuel, mat i magan..
Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
LarsA
Medlem
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy
|
|
« Svar #106 på: februar 04, 2012, 21:16:19 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
nilsg
Medlem
Innlegg: 178
Bosted: Kolbotn
|
|
« Svar #107 på: februar 04, 2012, 21:17:24 pm » |
|
Og her er dynotallene. Ikke galt for en gatebil..
dynotall lars.jpg (68.32 KB. 593x768 - vist 683 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
1956 type 1 - 1200 oldspeed 1963 type 1 - 2387 med 51,5 IDA - solgt
|
|
|
Sonic
Supermedlem
Innlegg: 1910
Bosted:
|
|
« Svar #108 på: februar 04, 2012, 21:26:40 pm » |
|
....dette er jo et skole ex på hvordan en Nm kurve skal være .. fabrikken kunne ikke gjort dette bedre .. her må vi snakkes Lars .. meget intresant ..grattis.. (eksoslekasje, brent lakk eller ventilasjon?? ).
Mvh Erich
|
|
« Siste redigering: februar 04, 2012, 21:30:29 pm av Sonic »
|
Loggført
|
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
Innlegg: 869
Bosted:
|
|
« Svar #109 på: februar 04, 2012, 21:36:14 pm » |
|
Grattis sjef. Helt konge!!! Den bremser sikkert 280 hester i den gamle benken....
Er jo helt syk den dreimomentkurva der. Du har over 250 hester helt fra 6200 omdreininger jo. Man må huske på at det er forskjell å ha en spiss dreimomentkurve og en helt flat en som du har. Flat er best!!!
Helt rått!!
|
|
« Siste redigering: februar 04, 2012, 21:47:48 pm av Speed-Demon »
|
Loggført
|
|
|
|
LarsA
Medlem
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy
|
|
« Svar #110 på: februar 04, 2012, 21:52:27 pm » |
|
Grattis sjef. Helt konge!!! Den bremser sikkert 280 hester i den gamle benken....
Er jo helt syk den dreimomentkurva der. Du har over 250 hester helt fra 6200 omdreininger jo. Man må huske på at det er forskjell å ha en spiss dreimomentkurve og en helt flat en som du har. Flat er best!!!
Helt rått!!
PS: Er det blow by på 3ern og 4ern vi ser når den belastes? Den røyken der. kommer den fra mellom sylinderne og toppen?
Takk for det. Røyken kommer av litt for dårlig ånding samt pakninger som har liten overflate mot toppen . Det er trangt med vippearmer og det meste på denne motorn . Kjekt å få bremset så kan man rette feilene før den går i bilen. Kan jo legge til at motoren går veldig fint og med alustøtstenger blir det tyst også. Noe mapping gjenstår når jeg får den i bilen. Tror jeg bytter tempføler fra olje til toppen også.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Savanna67
Supermedlem
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo
|
|
« Svar #111 på: februar 04, 2012, 21:53:38 pm » |
|
Grattis med fine tall!! Og ingen svenske deler i motoren til og med ;-))
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LarsA
Medlem
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy
|
|
« Svar #112 på: februar 04, 2012, 22:14:54 pm » |
|
Grattis med fine tall!! Og ingen svenske deler i motoren til og med ;-))
Takk for det. Mye rare deler men ingen svenske nei.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #113 på: februar 04, 2012, 23:14:01 pm » |
|
ja med slik moment kurve kommer jo HK også på lavere turtall! burde komme en ny norm og måle HK på , en form for average innen ett gitt turtallsområde! her hadde den slått meget bra ut!
men siden monetkurven nesten ikke faller mot slutten , hva kom det av att den ikke blei "dratt lenger" burde være mere hk litt oppover også??
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #114 på: februar 07, 2012, 11:26:10 am » |
|
Gratulerer med bra dynotall
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eikstad
Supermedlem
Innlegg: 2594
Bosted: I finere strøk av skien.
Full off stupid ideas since 1978.....
|
|
« Svar #115 på: februar 07, 2012, 15:18:34 pm » |
|
O hoi for en snobbette vogn! 4 eller 5 hjulbolter? Spiller ingen rolle så lenge bilen sitter rett på hjula.
|
|
|
Loggført
|
"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
nilsg
Medlem
Innlegg: 178
Bosted: Kolbotn
|
|
« Svar #116 på: juni 23, 2012, 11:37:13 am » |
|
Gratulerer med skilt. Ser fram til å se den på stripa på SCC!
|
|
|
Loggført
|
1956 type 1 - 1200 oldspeed 1963 type 1 - 2387 med 51,5 IDA - solgt
|
|
|
LarsA
Medlem
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy
|
|
« Svar #117 på: juni 23, 2012, 12:02:14 pm » |
|
Takk. Har slitt litt med Biltilsynet før det gikk i orden. Bilen er godkjent med karosseribytte , dekk og felger og senking etc slik den er nå . For øyeblikket sitter det en 1300 motor i .
Lars
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
California Blue
Supermedlem
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #118 på: juni 23, 2012, 13:24:25 pm » |
|
Gratulerer. Utrolig fin farge og bil.
|
|
|
Loggført
|
12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #119 på: juni 23, 2012, 14:31:36 pm » |
|
Gratulerer med skilter. Det ordner seg for snille gutter Gleder meg til se monstermaskin i action...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|