juni 26, 2024, 12:25:43 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Rikard og Anders 1600 Prosjekt !! Bensinpumpa mater ikke bensin inn i forgasser?  (Lest 8293 ganger)
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« på: september 21, 2009, 14:57:44 pm »

Hei og hopp! Gliser
Da min forrige motor trenger en overhaling driver jeg og Anders (les: Anders) Og setter sammen en 1500 jeg fikk kjøpt av naboen til Anders for 200,-
Denne motoren skal da etter planen inn i min 1968 Bobble!

Siden denne motoren har stått ute noen år, og da selvfølgelig har satt seg, blir denne tatt opp og sett over.
Og Anders har begynt!
Han har tatt opp topper, sylindrer og stempler.
Denne motoren har vært ganske bra, og tydeligvis overhalt en gang i tiden
Toppene er "Mexico topper" altså nyproduserte.
Sylindrer og stempler ser veldig bra ut ellers!

Så kommer vi til blokka da, der står det visst litt verre til, i oljesilen var det masse driit og sand, og det ser ut som om blokka er ganske full av driit.
Det vi nå vurderer er å bytte 1500 toppene, og sylindrer og stempler over på 1300 blokka?!
Noen som har no erfaring med dette?

Denne motoren manglet forgasser og dynamo.
Jeg har forgasser ettersom jeg visst kunne bruke forgasseren fra min 1300?!
Dynamo bytter jeg også over.
Eneste vi mangler er kløtsjen.
Blekk har vi, og samma med viftehus. Skal lakkes med motorlakk fra biltema...
tenkte vi skulle prøve å sette elektronsik tenning på denne også.

Jeg reiser oppover til Anders på Fredag og setter motoren ferdig sammen, og prøvestarter der. Vi har ikke noe sånt genialt avkappet girkasserhus med starter, så en kraftig elektrisk drill på reimhjulet for bli redningen!

Alle tips om oppfreshing av denne motoren og ellers motas med STOR takk!

Mvh Rikard og Anders(vw4ever) Gliser

Litt bilder:




« Siste redigering: oktober 02, 2009, 10:50:00 am av Rikard » Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Jon T
Supermedlem
*****
Innlegg: 657
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1 på: september 21, 2009, 15:03:50 pm »

Kjøp deg et slik et når dere først er i gang:
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,17347.0.html
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #2 på: september 21, 2009, 15:29:34 pm »

Denne motoren skal liksom være midlertidig, inntil jeg får restaurert den originale min, så tenker ikke å legge så veldig mye ned, men det er klart at hvis noen har ett 1641 sett, som jeg kan få rimelig, så er det bare å si ifra Gliser
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Endre.h
Juniormedlem
**
Innlegg: 60
Bosted: hustad



Vis profil
« Svar #3 på: september 23, 2009, 20:24:44 pm »

ser ut som mye arbeid med motoren.
lyke til
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #4 på: september 23, 2009, 21:01:21 pm »

Ja, det ser ut som veldig mye, men egentlig så er det utrolig kurant å arbeide med Blunker
Og man lærer veldig mye Blunker

Rikard
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Stein.H
Seniormedlem
****
Innlegg: 367
Bosted: Sandefjord



Vis profil
« Svar #5 på: september 24, 2009, 00:03:29 am »

Skjønner ikke helt greia her jeg,hvorfor legge ned tid og penger på en motor som skal være midlertidig, til den andre skal overhales.
Det blir jo dobbelt så dyrt,men du gjør som du vil med pengene dine.Dette er bare min mening. Kult
Og en liten ting til å prøve å starte opp en motor med drill på reimhjul,høres for meg ut som selvmordsforsøk..
Prøv og tenk litt på hva som skjer når motoren tenner og begynner å svive,har du noengang sett en motor med sveivstart.
Der er det skrå spor for at sveiva skal komme fri når motoren starter.. Rekker tunge
« Siste redigering: september 24, 2009, 00:09:09 am av Stein.H » Loggført

Tlf 92062314
SveinØ
Supermedlem
*****
Innlegg: 840
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #6 på: september 24, 2009, 07:41:58 am »

Skjønner ikke helt greia her jeg,hvorfor legge ned tid og penger på en motor som skal være midlertidig, til den andre skal overhales.
Det blir jo dobbelt så dyrt,men du gjør som du vil med pengene dine.Dette er bare min mening. Kult
Og en liten ting til å prøve å starte opp en motor med drill på reimhjul,høres for meg ut som selvmordsforsøk..
Prøv og tenk litt på hva som skjer når motoren tenner og begynner å svive,har du noengang sett en motor med sveivstart.
Der er det skrå spor for at sveiva skal komme fri når motoren starter.. Rekker tunge

Støtter denne... hørtes litt sprøtt ut å bruke drill for å starte opp ja...
Loggført

Member of the Vintage VW Club of Møre & Romsdal
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #7 på: september 24, 2009, 08:18:47 am »

Skjønner ikke helt greia her jeg,hvorfor legge ned tid og penger på en motor som skal være midlertidig, til den andre skal overhales.
Det blir jo dobbelt så dyrt,men du gjør som du vil med pengene dine.Dette er bare min mening. Kult
Og en liten ting til å prøve å starte opp en motor med drill på reimhjul,høres for meg ut som selvmordsforsøk..
Prøv og tenk litt på hva som skjer når motoren tenner og begynner å svive,har du noengang sett en motor med sveivstart.
Der er det skrå spor for at sveiva skal komme fri når motoren starter.. Rekker tunge

Støtter denne... hørtes litt sprøtt ut å bruke drill for å starte opp ja...

Ser ikke helt noen fare med dette jeg, men lurer fælt på åssen drill dere har?
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #8 på: september 24, 2009, 13:39:05 pm »

Stein.H: Denne koster ingenting, vi bruker det vi har og arbeidskraft. Eneste som koster er litt lakk, fra biltema Blunker + at anders får gjort mye arbeid på skolen sin.

Og grunnen til at vi setter drillen på, er for at når jeg skulle starte opp 1600 min som sto i 1302en foreslo naboen min at vi bare tok en kraftig elektrisk drill, og bare putter. på reimhjulet. Og det funka VELDIG bra, tro meg eller ei;)
Drillen dro vi da bare av reimhjulet når motoren fyrer.
Men dette skal filmes folkens, så får vi det til så skal dere få se  Gliser Gliser
Innstilling er alt vet dere gutta! Dette får vi til!!! Gliser Gliser

Mvh Rikard Gliser
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Stein.H
Seniormedlem
****
Innlegg: 367
Bosted: Sandefjord



Vis profil
« Svar #9 på: september 24, 2009, 15:49:40 pm »

 Gliser Gliser Gliser Gliser
Loggført

Tlf 92062314
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #10 på: september 25, 2009, 21:20:17 pm »

Sjå her ja! Cheap 'O Motor!! Glad

Ingenting er bedre enn småprosjekt ein lerer mykje av! stå på og kom med bilder og film!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #11 på: september 26, 2009, 10:49:31 am »

bare "putter" drillen på reimhjulet Hæ?? Sjokkert
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #12 på: september 26, 2009, 19:55:57 pm »

HOI HOI FOLKENS Gliser Gliser Gliser

Da er jeg(les:vi) tilbake fra en mekkedag på Toten.
Vi har nå mekka mye fra og tilbake, fordi vi fant en fin 1300 blokk, fordi den 1500 var så full av driit og erosjon og rust.
Så vi tok å satt 1500 stempla på den 1300 blokka, men da vi kom til det siste stemplet, knakk selvfølgelig oljefjøra. Tvilende

Såhh, Anders ble med meg ned, sammen med ett lass med deler, for vi bestemte oss for, å sette sylindra og toppa fra originalmotoren i bilen min, på en veldig bra 1300 blokk Anders hadde.
Men så kom jeg også i farten på at jeg har en jo en 1600 AS jeg kanskje kan prøve å vekke liv i Gliser
Så i morgen bestemmer vi oss for hva vi gjør.
Bilder og film kommer da i Morgen Gliser Gliser

Mvh Rikard og Anders Gliser
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #13 på: september 26, 2009, 21:58:20 pm »

Ja du var ikke hjemme i dag. Jeg raste forbi med 03en i 15 tiden.
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #14 på: september 26, 2009, 22:00:05 pm »

Nei, det var da som søren, i morra må du rase forbi Lid, da er det motorbytta for alle penga Gliser Gliser

Noen som vet hvor mye toppene skal trekkes til med momentnøkkel?
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2398
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #15 på: september 26, 2009, 22:52:25 pm »

Har dere ikke verkstedbok?? Det skal, såvidt jeg husker skrues i bestemt rekkefølge osv...
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #16 på: september 26, 2009, 23:06:03 pm »

http://vdub2you.com/index.php?option=com_content&task=view&id=50&Itemid=37
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #17 på: september 27, 2009, 09:30:52 am »

Joda, vi har "How to restore a volkswagen" (tror jeg den het) Men der fant vi ingenting...


Tistlo: Takk for link Gliser
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #18 på: september 27, 2009, 20:37:08 pm »

tror det er 3,5 kg
Loggført
Stein.H
Seniormedlem
****
Innlegg: 367
Bosted: Sandefjord



Vis profil
« Svar #19 på: september 27, 2009, 23:58:03 pm »

Trekkes først til med 10 nm deretter 25 nm Kult
Loggført

Tlf 92062314
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #20 på: september 28, 2009, 10:26:44 am »

Heisann Folkens:D
Da har vi etterhvert funnet ut at vi skal bruke 1621 jeg hadde stående.
Denne virker egentlig veldig bra, så vi høytrykkspylte den, tørka ut av toppa på'n og starta monteringa.
Vi bestemte oss også for å få denne litt fresh Gliser Så vi gikk berserk med biltema lakken igår, men det blei no hinnsides tøft syntes å vi da!! Gliser Gliser Gliser

Igår fikk vi kasta ut gamle motoren min, og begynt å sette istand 1600.

Bilder sier mer en 1000 ord: Gliser Gliser










 Gliser Gliser Gliser Gliser
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #21 på: september 28, 2009, 10:47:15 am »

Reine restobling-motoren jo! Osteaktig

Men har dekan fått den igang då? film? Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #22 på: september 28, 2009, 10:55:19 am »

Jaja, denne blir dritfin Gliser
Vi har ikke montert pluggledninger, og slikt enda, men det skal bli film når vi starter opp Gliser
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #23 på: september 28, 2009, 11:06:12 am »

Fett... Kult
Loggført

vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu


Rust is not a crime..


Vis profil
« Svar #24 på: september 28, 2009, 13:33:47 pm »

Dette blir bra Rikard:)...
Loggført

Erik Andersen 3322 Darbu
tlf: 46813220
----------------------------------------------------------

Røyken og Omegn Aircoolers

Arrangement Ansvarlig




------------------------------------------------------------------------------
1967 Notchback
1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt
1969 Variant Solgt
1956 Oval Solgt
1973 1303S SOLGT
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #25 på: september 28, 2009, 20:43:41 pm »

Siste update nå  Gliser
Vi har nå holdt med å prøve å få start på motoren, å jeg vil nå så at det var så nesten som det kan bli. Men starteren drar ikke fort nok til å få igang den motoren som har stått så lenge.
Så vi kommer nok til å taue denne igang;)
Så blir det futt den tenker jeg.
Eneste som skurrer litt nå er vell justeringene på denne gasseren, men det skal vell endres litt etterhvert som den lar seg starte Gliser

Mvh Rikard Gliser
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #26 på: september 28, 2009, 21:13:25 pm »

Kan dere ikke bare hjelpe til litt med drillen a? Osteaktig
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #27 på: september 28, 2009, 21:31:17 pm »

Hehe, jo søren, men den kommer ikke nedi til reimhjulet da, hehe hvis ikke hadde vi gjort det... Gliser
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #28 på: oktober 02, 2009, 10:53:53 am »

hei og hopp!
Nå er det like før motoren starter, men jeg har oppdaget det at forgasseren mater ikke bensin inn i forgasser, når starteren dras rundt.
Og jeg byttet pumpen igår, men ingen forskjell, det kommer bensin inn i pumpa, det er sjekket Blunker

For nå virker det som om det bare er bensintilførselen som gjør at den ikke starter, dvs den starter nesten idet du drar gassen i bånn, men den oppretholder ikke det trykket lenge nok til at den starter!?

Hva sier godtfolket?

MVh Rikard
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #29 på: oktober 02, 2009, 16:46:59 pm »

Starter den med bensin direkte i forgassar?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!