november 01, 2024, 03:52:06 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Senking av 70 mod foran.  (Lest 1002 ganger)
Rask
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Sandnessjøen


Vis profil

« på: juni 10, 2009, 14:42:17 pm »

Lurer på den enkleste og billigste måten å senke min 70 mod 1300 forran.
Mulig det står en eller annen plass i forumet, men prøver alikevell.
Noen tips Glad.

Rask
Loggført
VW 181
Supermedlem
*****
Innlegg: 814
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1 på: juni 10, 2009, 14:54:19 pm »

Senkespindler og/ eller PUMA-forstilling.  Glad
 
Loggført

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302s "Smurfen"
Rask
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Sandnessjøen


Vis profil

« Svar #2 på: juni 11, 2009, 17:00:55 pm »

Takker.
Kommer den ned mye bare med spindler og hvor får jeg kjøpt disse til en fin pris?

Rask
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #3 på: juni 11, 2009, 17:18:35 pm »

Senkespindler senker ca 2,5tommer, mens en puma senker ca dobbelt så mye. Med senkespindler beholder du fjæregenskapene, mens med puma blir den fryktelig stiv. Fordelen med at den er stiv er at man ikke så lett slår nedi dersom bilen er SKIKKELIG lav.

Du får kjøpt både puma og spindler hos de fleste forhandlerne.. unneberg, hot shop, vdub2you osv osv...
Prisen ligger på rundt 2000kr for begge alternativer (mener jeg å huske) Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #4 på: juni 11, 2009, 17:28:01 pm »

Billigste er vinkelsliper og sveiseapparat. Men... Blunker
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #5 på: juni 11, 2009, 20:16:58 pm »

Og går du for både senkespindler og puma, kan du like gjerne korte inn pumaen noen cm(50-100mm alt etter dekkbredde) så det går å svinge med hjula.
Jeg kjører kun halvsenkt Puma, og i dag kjørte jeg opp en bratt anleggsvei for å fotografere en spesiell gravemaskin, uten å slå nedi.
Veldig tøft med lav bil, men irriterende når bunnplata og rammehode begynner å bli tynt.

Fordel med puma og senkespindler, er at du kan ha pumaen på topp, og ha bra fjæring, samtidig som hjulet står fint sentrert i fremskjermen. (Ikke for langt fremme eller bak)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Rask
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Sandnessjøen


Vis profil

« Svar #6 på: juni 11, 2009, 22:05:10 pm »

Er begge alternativene godkjent Hæ Hæ. Går det greit med 195/55-15 på 5 1/2 felg (Lemmer`s) med senkespindler og orig skjerm??

Rask
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!