jaru
Supermedlem
|
|
« Svar #60 på: februar 21, 2009, 23:26:12 pm » |
|
Funky green pickup truck
|
|
|
Loggført
|
if it works don`t fix it Member of mandagsklubben
|
|
|
|
erjo
Medlem
Min 1988 Westfalia Club Joker
|
|
« Svar #62 på: februar 22, 2009, 00:06:32 am » |
|
Flott sak, jeg er veldig imponert. Driver du profesjonelt verksted eller er dette bare hobby?
|
|
|
Loggført
|
Medlem av VWestfaliageriliaen Medlem av vwbuss-miljøet
|
|
|
jaru
Supermedlem
|
|
« Svar #63 på: februar 22, 2009, 00:28:46 am » |
|
Flott sak, jeg er veldig imponert. Driver du profesjonelt verksted eller er dette bare hobby?
er bare hobby hjemme i garasjen, selvom bilen skal jo brukes profesjonelt da, men det er som carpenter ikke carpainter
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Svein.
Supermedlem
|
|
« Svar #64 på: februar 22, 2009, 01:29:43 am » |
|
Forutenom at den skal bli taigagrün , Hva tenker du med henhold til felger. German look og sølv lakkerte Porsche felger eller Fuchs ? Felgene og senkingen kommer vel til å gjøre mye med stilen på denne arbeidshesten.
Planen er vel å prøve detaljerte 5,5" fuchs ET45 replica fra Jøran med vredstein sprint classic 175/70 foran og 185/70 bak. Vet ikke om det blir seende bra ut uten mer senking enn dropspindler men.... Grattis ble knall med orginal fargen. Blir Strømmen`s (Romerikets) tøffeste firmabil dette her. Blir den ikke ca like lav som bussen med dropspindler a? Mvh Svein
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
jaru
Supermedlem
|
|
« Svar #65 på: februar 22, 2009, 09:08:40 am » |
|
Forutenom at den skal bli taigagrün , Hva tenker du med henhold til felger. German look og sølv lakkerte Porsche felger eller Fuchs ? Felgene og senkingen kommer vel til å gjøre mye med stilen på denne arbeidshesten.
Planen er vel å prøve detaljerte 5,5" fuchs ET45 replica fra Jøran med vredstein sprint classic 175/70 foran og 185/70 bak. Vet ikke om det blir seende bra ut uten mer senking enn dropspindler men.... Grattis ble knall med orginal fargen. Blir Strømmen`s (Romerikets) tøffeste firmabil dette her. Blir den ikke ca like lav som bussen med dropspindler a? Mvh Svein takk, blir nok synlig i trafikken med den fargen ihvertfall Bussen har smalna og innsveisa justerbare senkebeslag i tillegg til dropspindler og hestesko bak
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
per
Medlem
|
|
« Svar #66 på: februar 22, 2009, 10:38:15 am » |
|
Knall tøff arbeidstralle ! Ser frem til å se den med senk og hjul. Per.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ketil S.
Supermedlem
|
|
« Svar #67 på: februar 22, 2009, 11:25:30 am » |
|
Sist uke kjørte jeg til jobb, lå på E-39 mellom Sandnes og Stavanger. I ve.felt kom det jaggu en fin bil, en som hadde gjort det samme, bytta ut moderne bil med gammel luftkjølt. Det var en også varebil. Tror det stod "Multifiks" på den. Må inn å sjekke adressen som stod på hekken på bilen. Ikke ofte en ser slikt idag. Artig at noen finner på å gjøre dette. Mye større blikkfang enn moderne biler med reklame på. Fin bil du får der du.
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
|
jaru
Supermedlem
|
|
« Svar #69 på: februar 24, 2009, 00:14:26 am » |
|
Har så smått begynt å montere litt. Bestilte nye helrød baklysglass på Unneberg i dag får prøve det, synes de som sitter på nå så litt jalla ut. Måtte ta den en liten tur ut i sola for å se fargen i dagslys, den er GRØNN!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gaston
Supermedlem
|
|
« Svar #70 på: februar 24, 2009, 00:16:52 am » |
|
Utrolig imponerende arbeid Får lyst til å lakke min når jeg leser denne tråden !
|
|
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
Mdesign
Medlem
|
|
« Svar #71 på: februar 24, 2009, 00:21:37 am » |
|
Knall tøff!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bjørnar
|
|
« Svar #72 på: februar 24, 2009, 00:48:35 am » |
|
Var ikke klar over at hjørnene nede på t2b pikkup var annerledes enn t2a, lærte jeg noe i dag også... Ser utrolig bra ut, liker fargen! Stå på!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
erjo
Medlem
|
|
« Svar #73 på: februar 24, 2009, 11:17:04 am » |
|
Var ikke klar over at hjørnene nede på t2b pikkup var annerledes enn t2a, lærte jeg noe i dag også... Ser utrolig bra ut, liker fargen! Stå på!
Det er mye som er ulikt på T2a og T2b. MYE. For øvrig mener jeg at bay window-modell er VW's tøffeste og mest vellykkede transporterprodukt, ikke mer spesiell enn splitbussen, men totalt sett den mest spennende bussen fra VAG, god å kjøre, flott design, vanvittig tidstypisk og fin, mange flotte lakkfarger, særlig gode kjøreegenskaper og gode motorer (særlig fra 1976 med 2,0). Jeg må nok skaffe meg en slik en igjen. Men da må noe selges først.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
|
|
« Svar #74 på: februar 24, 2009, 11:35:11 am » |
|
Knakende jobb!! Men har ikke denne fått alt for stort VW merke? Men T2b?? ...dette er vel en T2d ?
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Martin
Supermedlem
|
|
« Svar #75 på: februar 24, 2009, 11:45:40 am » |
|
Knakende jobb!! Men har ikke denne fått alt for stort VW merke? Men T2b?? ...dette er vel en T2d ?
riktig valg av vw merke hehehe
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jaru
Supermedlem
|
|
« Svar #76 på: februar 24, 2009, 19:18:14 pm » |
|
Takk for hyggelige tilbakemeldinger, syns den måtte ha et voksent vw-merke ja Så ut som elektriker Sten hadde vært her å kobla ekstralys, så det var bare å finne avbiteren. Fant noen pæreholdere fra en gammal merce jeg har høgd og det var til og med samme fargekoding på ledningene, gamle tyske biler er fint å drive med
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
|
« Svar #77 på: februar 24, 2009, 20:52:22 pm » |
|
Takk for hyggelige tilbakemeldinger, syns den måtte ha et voksent vw-merke ja Så ut som elektriker Sten hadde vært her å kobla ekstralys, så det var bare å finne avbiteren. Fant noen pæreholdere fra en gammal merce jeg har høgd og det var til og med samme fargekoding på ledningene, gamle tyske biler er fint å drive med Det er værre med nye tyske biler, ja........
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
taigagreen
Juniormedlem
|
|
« Svar #78 på: februar 24, 2009, 22:01:24 pm » |
|
Det varmer min sjel...
|
|
|
Loggført
|
For mange T3...
|
|
|
jaru
Supermedlem
|
|
« Svar #79 på: februar 25, 2009, 21:43:56 pm » |
|
Da har det blitt noen timer i garasjen igjen, fikk fresha opp dashen litt. Hvis det er noen som har et orginalt vw front emblem til t2a tilsalgs så skrik ut, er ute etter et forholdsvis bulkfritt et, gjerne med festepinnene intakt, men det trenger ikke være strøkent det skal lakkeres. Kanskje noen vil bytte i det repro chrome-emblemet som sitter på min?
|
|
« Siste redigering: februar 25, 2009, 23:45:34 pm av jaru »
|
Loggført
|
|
|
|
RuneA
|
|
« Svar #80 på: februar 25, 2009, 21:55:13 pm » |
|
pokker, looking good
|
|
|
Loggført
|
1987 Westfalia 1980 Westfalia 1972 Westfalia
|
|
|
solrikioo
Medlem
|
|
« Svar #81 på: februar 25, 2009, 23:44:06 pm » |
|
(hvorfor er det ikke en sikle smiley) FY F.... Dette er sykt. Sinnsykt som du står på! Helt rått å følge med på! TAKK for en super tråd!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
Toidi - men omvendt.
|
|
« Svar #82 på: februar 25, 2009, 23:45:58 pm » |
|
Kafaen? Det der er heilrått!
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
EspenX
Supermedlem
Praise the raised
|
|
« Svar #83 på: februar 25, 2009, 23:49:16 pm » |
|
Dette er tredje gangen i kveld jeg klikker inn på denne tråden bare for å se bildet av det dashbordet en gang til... Det ble så sykt bra!
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss
|
|
|
erjo
Medlem
|
|
« Svar #84 på: februar 26, 2009, 11:13:14 am » |
|
Enig her! Håper du plukker dette kjøretøyet med deg på noen treff i sommer. Dette må det jo tittes på!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jaru
Supermedlem
|
|
« Svar #85 på: februar 26, 2009, 12:31:19 pm » |
|
Takk takk, men husk at det er digitalbilder da Da var originalt vw merke i box, takk til FreddyB
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
erjo
Medlem
|
|
« Svar #86 på: februar 26, 2009, 14:02:55 pm » |
|
Takk takk, men husk at det er digitalbilder da Da var originalt vw merke i box, takk til FreddyB Bra at du tenker at bilen skal være original. Altfor mange slike som bankes ned til asfalten og ellers bygges om. La den være slik den er. Den er rett og slett nyyyyyydelig....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jaru
Supermedlem
|
|
« Svar #87 på: februar 26, 2009, 14:18:44 pm » |
|
Takk takk, men husk at det er digitalbilder da Da var originalt vw merke i box, takk til FreddyB Bra at du tenker at bilen skal være original. Altfor mange slike som bankes ned til asfalten og ellers bygges om. La den være slik den er. Den er rett og slett nyyyyyydelig.... kan nok hende den kryper litt nærmere asfalten men
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
erjo
Medlem
|
|
« Svar #88 på: februar 26, 2009, 15:24:46 pm » |
|
Takk takk, men husk at det er digitalbilder da Da var originalt vw merke i box, takk til FreddyB Bra at du tenker at bilen skal være original. Altfor mange slike som bankes ned til asfalten og ellers bygges om. La den være slik den er. Den er rett og slett nyyyyyydelig.... kan nok hende den kryper litt nærmere asfalten men Nei, nei!!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
riskyer
Supermedlem
76 bay