Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #1500 på: august 02, 2012, 02:29:53 am » |
|
hva sier lovens korte arm da ... ?  Litt overraskende, den stutte armen sier intet ang. inretningen din i det tekniske reglement for hastighetsløp eller støymåling paragraf 303, så den er visst lovlig innen racing i følge "loven" Litt artig lesing: Om man leser reglene for Rallycross Supernasjonal så står det at "Provisoriske innretninger for lyddemping er forbudt." Det eneste regelen for H-løp sier er at eksosen minst skal munne ut bak bakhjulene, henge minst 10cm over bakken og måle maks 100db etter paragraf 303. For de som lurer, 303 sier i enkle trekk at lyden skal måles 45° på munningen og 50cm fra munningen minst 20cm over bakken/samme høyde som munningen på eksosen. hele regelverket finner man på bilsport.no
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1501 på: august 09, 2012, 23:43:43 pm » |
|
det ordner seg nok  ellers blitt ferdig med forstillinga, demonterte hele forstillinga fra bilen da det er pyton å jobbe med henda over hue og drive med fiklearbeid. fikk mulighet for mye camber vinkel.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1502 på: august 09, 2012, 23:46:54 pm » |
|
også har jeg fått noen klager på varm kupè. har fått forslag om safarivinduer, men er ikke særlig intressert i å teste det i 220km/t  så det blei luft inn via trekantvinduet. luft ut forsvinner forhåpentligvis ut gjennom div åpninger her og der.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #1504 på: august 12, 2012, 11:16:52 am » |
|
også har jeg fått noen klager på varm kupè. har fått forslag om safarivinduer, men er ikke særlig intressert i å teste det i 220km/t  så det blei luft inn via trekantvinduet. luft ut forsvinner forhåpentligvis ut gjennom div åpninger her og der. Du får ikke luft inn hvis du ikke har luft ut  Blir som stoor turbo og pytteeksos.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
TomR
|
 |
« Svar #1505 på: august 12, 2012, 11:47:23 am » |
|
Øi, hva med passasjer da, fåkke han slek ein dundrande fin løsning?? "TomRakleBoble" også har jeg fått noen klager på varm kupè. har fått forslag om safarivinduer, men er ikke særlig intressert i å teste det i 220km/t  så det blei luft inn via trekantvinduet. luft ut forsvinner forhåpentligvis ut gjennom div åpninger her og der.
|
|
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1506 på: august 12, 2012, 22:28:46 pm » |
|
jodda har laget på andre siden og TomRakle  det er nok åpninger til å sleppe lufta ut .testet ut i praksis i dag 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1780
Bosted: Kragerø.....Norway.....
59 T1,64 T1og 65mod 215
|
 |
« Svar #1507 på: august 12, 2012, 23:12:05 pm » |
|
Vil dette si at du har trekantvinduer til overs,Jørn? I såtilfelle kjøper jeg gjerne. Kommer du på SCC, er det fint om du tar med løftere fra Cato også
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW Klubb
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1508 på: august 12, 2012, 23:19:09 pm » |
|
dårlig med trekantvinduer. har hatt lexan på kjerra siden den blei bygd. Ja kommer på SCC , tar med løftere 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1509 på: august 15, 2012, 11:47:50 am » |
|
snart klar for SCC nå var på Rudskogen og kjørte om søndagen men fikk en liten olje lekkasje. heldigvis bare en bagatell har gjort en liten modifikasjon av oljepåfyller på motor , da plastlokket smeltet pga strålevarme fra turbo  trenger jo ikke dette lokket da jeg fyller olje på tørrsumptanken så det blei sveist igjen. ellers må jeg opp i kapasitet på tørrsumptanken.men det trengs ikke å gjøres noe med før etter SCC.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1511 på: august 21, 2012, 22:26:06 pm » |
|
Rakk ikke hilse på deg Dalland men så deg ved ett par anledninger . morro att du kom og kjørte 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1512 på: august 21, 2012, 22:30:50 pm » |
|
ellers har giringen blitt værre siden i fjor , mulig pga andre motorfester i kombinasjon med mere motor? en inboard av girproblematikken utifra toppfarta så er det tid å hente 12Hz GPS km/t og g krefter i instrumenter.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1513 på: august 21, 2012, 22:31:10 pm » |
|
Moro at du får slike slutthastigheter. Selv om det var bomgiring ser jeg ihvertfall 0,5-0,7 sekunder som kan fjernes i giring. Er det stag overføringen som ikke takler riv og røsk.? Det ser ut som du ma ta unødvendig hardt i. Hvordan blir 60 foten. Går det ikke ann å fjerne de to vinkelleddene på girstagene, og heller ha rett aksel fra spak til kasse. Med ledd rett under spak og på inngående skifte aksel. Eller gidder du ikke.. i påvente av sekvensiell kasse. Litt synd du skal bruke en på bane også  .. for jeg ser et voldsomt potensiale her. Men målet med bygge var vel en allround bil som kan brukes til det meste. 60 foten er ok men jeg var litt kylling med startene sammenlignet med i fjor , var litt uvant med ny 800nm clutch har jo launch control oppkoplet nå også men den blei ikke brukt. det funket OK i fjor, men med nye motorfester så har det ikke funket noe spes i år og blei litt lite tid til å justere giroverføing i år på scc. mulig det vrir seg mer med belastning i år enn i fjor sekvensiel Mendeola med alt tilbehør blir ALTFOR for dyrt med alt tilbehør...LSD, starter,wire,girspak++  jeg går over til wiregiring hvis det funker ok , blir det proring på 2. gir og slickshift på 3. og 4. karpiola og 930 knuter. i løpet av vinteren. så få vi heller ta jobben med å serve kassa etter hver sesong.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1514 på: august 21, 2012, 22:32:21 pm » |
|
så da er Cableshift bestilt. fra ........ www.Cableshift.comhåper det kommer kjapt da jeg er hissig på å teste litt mer i høst. skal ta 10 dager ca... 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1515 på: august 21, 2012, 22:40:34 pm » |
|
ellers i helga på Trackday , før SCC kuttet den ene bensinpumpa ut med resultat i lean blanding over 6500 O/min og over 1000°C i kollektoren!! utifra kjøringen på SCC ser det ut til att den har overlevd  kommer bittelitt blårøyk innimellom men mulig klart for oljeskift snart. bruker sånne kina "044" style pumper og måtte plukke opp for å se hva som var galt ,på kvaliteten og på hva 3 sesonger med E85 gjør med innmaten ser veldig bra ut, delene ser og kjennes veldig bra ut, ingen spesielle tegn til korrosjon (bittelitt er det ) eller noe annet muffens. feilen var faktisk att ledningen til den ene børsten ikke var loddet fra fabrikk. utrolig att den har gått så lenge. TAKK TIL Pål AF for lån av pumpe til SCC 
|
|
« Siste redigering: august 21, 2012, 22:42:41 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1516 på: august 21, 2012, 22:44:05 pm » |
|
slik ser Cableshit greiene ut:  
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #1517 på: august 21, 2012, 22:50:08 pm » |
|
Se der ja, bare å sette i gang med å lodde bensinpumpe. Man hører mye rart rundt omkring om bensinpumper og E85. Kult å se hva som faktisk var feilen med din.
Spennende å se hvor presis cableshiften blir
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1518 på: august 21, 2012, 22:56:12 pm » |
|
ja spent på den. kan vel ikke bli værre tester den ut først så ser vi om det blir oppgradering av girkasse innmat når snøen kommer (snart)
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #1519 på: august 21, 2012, 23:08:19 pm » |
|
Værre blir det forhåpentligvis ikke, det skal vel mye til  Når snøen kommer så blir det vel på med ispigg? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1520 på: september 04, 2012, 23:32:11 pm » |
|
ikke fått noe kabel shift enda så har fått gjort siste mod av bakstillinga for økt camber vinkel var litt dårlig plass mot overkant av bakstillinga så fikk kappet og sveist begge sider i kveld.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Boblebaard
Seniormedlem
   
Innlegg: 419
Bosted: Ski
|
 |
« Svar #1521 på: september 05, 2012, 09:05:19 am » |
|
Klar til helga da eller? Gutta fra Fifth Gear kommer! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1522 på: september 07, 2012, 11:40:09 am » |
|
ja kommer en tur på lørdag og blir mest sannsynlig til søndag også. litt utfordringer jobb og og trekkvognmessig om dagen 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1523 på: september 19, 2012, 21:19:12 pm » |
|
jau blei ikke mye kjøring på gatebil gitt. hadde plutselig for mye støy... men alt i alt var det greit alikavæl , da det som jeg mistenkte var det skjedd noe med motoren etter de rundene på rudskogen med for høy eksostemp. Lagrene i turboen gikk føyken så ved att jeg ikke fikk kjørt ser det ut til att turboen er reddbar. merket også på SCC att det ikke var 100% på stell. så jeg har byttet lager i turboen. Precision er tydeligvis Garrett av noe slag, for mellomhus er Garett og lagersettet jeg hadde var same shit. Ryktene går vel att Garret kjøpte Precision eller omvendt. SÅ da blir det ny turbo i lpet av vinteren. litt større
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1524 på: september 19, 2012, 21:23:06 pm » |
|
også har jeg forlenget tørrsumptanken så det blir ~11-12 Liter på den i stedet for 6 Liter valset en plate og har sveist det sammen. laget også noe skvalpeplateopplegg som jeg antageligvis ikke trenger men det skader vel ikke.?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1525 på: september 19, 2012, 21:29:24 pm » |
|
OG cableshift.com har levert varene.  fikk laget brakett og grovjustert måtte modifisere kasse feste litt , men var kjapt montert. giringa virker ok, men fortsatt hard i giringa. hmm... sjekket litt på dette og det er stor slakk i hockeysticken sideveis! som ved sidebelastning gjør att det går tregt. så her må jeg av med nesekon og sjekke. så det gamle giropplegget var kanskje ikke så dårlig allikevel. har ikke fått testet med motor i gang da tørrsumpen fortsatt ligger på benken 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Kormi
Seniormedlem
   
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim
|
 |
« Svar #1526 på: september 19, 2012, 22:49:06 pm » |
|
Coolio! Blir det mer kjøring å deg i år?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1527 på: september 19, 2012, 22:52:19 pm » |
|
jepp det er flere muligheter , neste helg er det trackday både lør og søndag. ALfakluben og mere trackday  er også sugen på å prøve 402m stripa før vinter'n kommer men ser ikke så mange arrangenter i "nærheten"
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1528 på: september 20, 2012, 21:44:50 pm » |
|
mistanken stemte anng nesekon.  har nyere type original VW nesekon i aluminium (kontra magnesium originalt) og dette er mest sannsynlig noe brazil/mexico/sørafrika greier. på det nye nesekonet var det bare noe tynne slappe bakelitt hysler av noen foringer og det så ut som den ene hadde flyttet på seg fremover.masse slakk.og treghet når den fikk belastning sideveis. På 091 original magnesium nesekonet sitter det skikkelig kule/rulle lager i begge ender , så jeg satt på ett pent brukt sånt og giringen blei mye mer presis og lettere.  som resulterer i mere jobb  for da blir det å montere kule/rullelager i Alu huset i løpet av høsten eller vinter. så da har nok mesteparten av problemet ligget og lurket her sammen med en slapp ettermarkeds overgang fra nesekon til stagopplegg.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1529 på: oktober 01, 2012, 23:40:07 pm » |
|
kassa må opp  noe er galt med syncroringer og på alle gira. var og kjørte på trackday om søndagen , og den er akkurat like hard å gire som før..hvis ikke hardere. kikket på video fra 2010 og der går giringa med stagopplegget som en drøm! men da en annen girkasse. mistenker feil olje som har gjort noe med "moly coated" syncro ringer. forsøkt byttet olje etc men same shit. video fra 2010 (gamle rudskogen)
|
|
« Siste redigering: oktober 01, 2012, 23:43:14 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|